Министърът на транспорта Росен Желязков обясни, че няма да има забрана за хората сами да ремонтират автомобилите си в новия Закон за пътните транспортни средства. 

"Искаме да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на моторното превозно средство, което се внася, и искаме да бъде облекчен продавачът и купувачът при регистрацията на моторното превозно средство", добави Желязков. 

Той посочи това в отговор на обвиненията на БСП, че законът прокарва лобистки интереси. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"На пресконференцията на БСП е предложен режимът да е уведомителен за първите две години на автосервизите, за да се види колко и какви автосервизи има в страната", поясни той и добави, че трябва да се знае, когато се правят ремонти, каква е оторизацията и какъв е произходът на частите, както и какво е качеството на труда. "Това е с оглед безопасността на извършваните ремонти и последиците от тях", заяви той. 

Росен Желязков каза още, че хората ще могат сами да извършват ремонтни дейности.

"Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана. Всеки може сам да си извърши дейността по ремонт любителски, но ако не е срещу заплащане", категоричен беше той. 

Заместник-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски посочи на брифинг в централата на партията, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата.  

Според левицата предложените промени ще дадат възможност на частни структури да контролират пунктовете за технически прегледи, а държавата се отказва от контролните си функции.

По думите на Свиленски, единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори и граждани, нито на  безопасността. 

Според Свиленски в случая държавата излиза от административните, от контролните си функции. Той допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат.