Министърът на транспорта Росен Желязков обясни, че няма да има забрана за хората сами да ремонтират автомобилите си в новия Закон за пътните транспортни средства.
"Искаме да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на моторното превозно средство, което се внася, и искаме да бъде облекчен продавачът и купувачът при регистрацията на моторното превозно средство", добави Желязков.
Той посочи това в отговор на обвиненията на БСП, че законът прокарва лобистки интереси.
"На пресконференцията на БСП е предложен режимът да е уведомителен за първите две години на автосервизите, за да се види колко и какви автосервизи има в страната", поясни той и добави, че трябва да се знае, когато се правят ремонти, каква е оторизацията и какъв е произходът на частите, както и какво е качеството на труда. "Това е с оглед безопасността на извършваните ремонти и последиците от тях", заяви той.
Росен Желязков каза още, че хората ще могат сами да извършват ремонтни дейности.
"Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана. Всеки може сам да си извърши дейността по ремонт любителски, но ако не е срещу заплащане", категоричен беше той.
Заместник-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски посочи на брифинг в централата на партията, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата.
Според левицата предложените промени ще дадат възможност на частни структури да контролират пунктовете за технически прегледи, а държавата се отказва от контролните си функции.
По думите на Свиленски, единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори и граждани, нито на безопасността.
Според Свиленски в случая държавата излиза от административните, от контролните си функции. Той допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат.