Борили сме депресията по време на COVID пандемията с поп и рок музика. 87% от хората са използват музиката като спасителен пояс, както тенденцията се запазва и през 2022 г. – за 69% от анкетираните тя е важна за менталното здраве. Това показва проучване на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI), проведено сред 22 000 души в 22 страни в периода юни-септември 2022 г.

Времето, което човек отделя за слушане на музика в рамките на една седмица, продължава да се покачва през последните 12 месеца и вече достига рекордните 20,1 часа. Или иначе казано, през тази година слушателят е добавил още 34 песни към седмичната си доза удоволствие, съобщават от Българската асоциация на музикалните продуценти. Данните са от новия доклад „Общуване с музиката 2022“ (Engaging with Music 2022), който IFPI публикува днес.

Стриймингът осигурява най-предпочитания достъп до музика за 74% от хората, участвали в представителното проучване, като се запазва тенденцията близо всеки четвърти (24% анкетираните) да залага на платен абонамент. Шампион в това отношение е Швеция с 56%.

Половината от запитаните до 24-годишна възраст намират поне по един нов изпълнител на седмица. Прави впечатление също така, че се увелича броя на хората, които гледат поне по един виртуален концерт в рамките на 3 месеца.

Каналите за достъп до музика са разнообразни, като в доклада се посочва, че човек използва средно 6 начина за да слуша любимите си изпълнители. Всеки десети човек обаче продължава да разчита на CD, DVD и винилови плочи. Едва 4% от хората признават, че предпочитат да отидат на концерт. 73% от любителите пък използват радиото, но то е популярно предимно сред по-възрастното население.

Все по-многообразна става и картата на музикални жанрове по света, като 34 000 запитани от 18 държави са отбелязали повече от 500 различни стила, които харесват. Все пак поп музиката и рока продължават да са лидери, следвани от хип-хоп, денс/електронна, латино, класика/опера, R&B, саундтрак, кънтри и реге.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement