Самолетът със 150 души на борда, който се разби във Френските Алпи във вторник, е падал в продължение на 8 минути. От около 11 километра височина той бързо започва да пада до около 2 километра, когато връзката с него се губи. Последната информация е, че пилотите не са подавали сигнал за тревога.
Германските власти смятат, че катастрофата не е терористичен акт. Конкретни данни обаче какво се е случило няма.
Една от възможните версии е обледяване на сензорите. Така компютърната система е подавала грешни сигнали до пилотите. Може би затова те не са могли да овладеят машината и тя е започнала да пада изключително бързо.
Подобен инцидент, за щастие без трагичен край, е станал преди няколко дни с друг самолет. Тогава обаче проблемът е бил решен, а самолетът - овладян.
Други възможни версии - отказ на двигателите или внезапна разхерметизация.
Самолетът е Airbus А320 тип 211. Такива модели се произвеждат от 1986 година. Този самолет е произведен 1990, а първия си търговски полет прави през 1991.
Той е купен от германската компания Lufthansa, която го прехвърля през 1997 на новосъздадената си дъщерна нискотарифна компания Germanwings. През 2003 машината отново е зачислена към Lufthansa, след което пак се връща в Germanwings.
Самолетът е с два двигателя и е предвиден да вози до 220 пасажери със скорост около 830 километра в час. Максималната дължина на полета му без презареждане е 5700 километра.
Досега от този тип самолет са произведени над 6500 машини, като инцидентите с тях са редки. Със самолетите А320 досега са станали едва 60 произшествия, при които общият брой на жертвите е 1092.
Компанията-майка Lufthansa обаче напоследък изпитва сериозни проблеми. Служителите й недоволстват още от миналата година заради плановете за ранно пенсиониране. От началото на годината пилотите проведоха две стачки, които наложиха отмяната на хиляди полети. Общият брой на стачките иначе е 12. Трудовият спор се преценява като най-силният трус в историята на германската авиокомпания.