Какво се случва в миговете преди катастрофата със самолета на Germanwings? Как така командирът на полета не е успял да влезе в кабината на Еърбъса и да не ползволи на втория пилот предприетото от него фатално снижаване на машинана в Aлпите?

След официалната информация на разследващите версиите за техническа повреда вече са почти елиминирани. Самолетът излита нормално и набира необходимата височина. След като вече е на 11 000 метра, капитанът излиза от пилотската кабина. И оттук всичко се обърква.

След атентатите от 11 септември се променят редица регулации в авиацията - вратите вече са бронирани. Всичко е в ръцете на човекът в пилотската кабина.

Само два дни след катастрофата, която отне живота на 150 души, пъзелът започва да се подрежда.

Екип на bTV разгледа тренажор, който едно към едно представя салона и пилотската кабина на Airbus 320. За да влезе отново вътре в кабината, пилотът трябва да въведе код. Камера над вратата показва кой е отпред, но само човекът вътре може да реши дали да го пусне вътре, или не.

Вратата на кабината може да се отвори само с един бутон в кабината. Това не се е случило по време на полета на Germanwings.

„Когато се въведе кодът, вътре в кабината устройство издава звук в продължение на 20 секунди. В тези 20 секунди пилотът може да вземе решение да пусне или не човека. След 11 септември излезе нормативно изискване вратите на съществуващите самолети да бъдат подсилени, а новите да са направени така, че да се изключи възможността за тяхното разбиване”, обясни авиационният експерт Александър Младенов.

Според изискванията на редица авиокомпании, включително и български, в кабината не може да остане само един човек. Ако един от двамата пилоти иска да излезе, вътре влиза стюардесата.

„Тя се затваря отвътре с цел сигурността и безопасността на екипажа. С цел да няма външни лица в кабината. Може само с взлом или с взрив, с голи ръце не може да се отвори тази врата”, категоричен е Христо Христов, който разследва авиационни събития.

„Има процедури на различни авиокомпании да не се оставя вътре в кабината сам пилот. Това може би ще стане масова практика навсякъде”, смята Александър Младенов.

Това е черна седмица в историята на авиацията. Независимо какво се е случило в пилотската кабина, тази катастрофа ще доведе до нови регламенти и правила.

  • Антидепресанти и сънотворни в кръвта на пилота, убил 150 души
  • Франция започна независимо разследване на катастрофата в Алпите
  • Андреас Лубиц е търсел смъртоносни лекарства в интернет
  • Андреас Лубиц се е "упражнявал" за катастрофата във Френските Алпи
  • Германия почете паметта на жертвите от самолетната катастрофа в Алпите
  • Авиоексперт: Хакер е разбил самолета в Алпите
  • Нови кадри от разчистването на останките от самолета на Germanwings
  • Една различна теория за авиокатастрофата във Франция
  • Франция спира издирването на телата на жертвите от самолетната катастрофа
  • Трудностите пред спасителите, събиращи части от разбилия се самолет (ВИДЕО)

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement