„Много мил и възпитан млад човек” – като такъв описват пилота на Germanwings Андреас Лубиц колегите му от авиоклуба „Вестервалд” в родния му град Монтабаур в Западна Германия. Те отказват да повярват, че той е способен да извърши това, което е извършил според информацията на френската прокуратура – съзнателно е разбил самолета със 150 души на борда в планинския склон в Алпите.
„Нямам думи! Нямам никакво обяснение! Андреас беше много симпатичен млад човек. Беше много забавен, а понякога беше малко затворен”, разказа пред „Ройтерс” инструкторът от авиоклуба Петер Рюкер.
„Той беше обучен да лети в авиоклуба и беше негов член. Той беше просто едно момче като всички останали. Вписваше се добре и мисля, че се забавляваше много при нас”, допълни Рюкер. „Нямам никакво обяснение за това. Познавайки Андреас, просто не мога да проумея това”, продължи инструкторът.
Директорът на авиоклуба Клаус Радке потвърждава впечатленията от Лубиц. „Имал съм ограничен контакт с него, но го опознах по-добре миналата есен, когато изпълни полети за подновяване на лиценза си. Той е много мил и запавен, възпитан млад човек”, обясни Радке.
„Просто не мога да си представя какво се е случило, те са професионални пилоти, имат особен вътрешен механизъм за контрол. Подозренията за случилото се са невъобразими. Моля хората да помислят малко, преди да се хвърлят в заключения – това изисква човешката съпричастност”, продължи директорът на авиоклуба на Андреас Лубиц.
Пилотът получил лиценз за управление на безмоторен самолет като тийнейджър, разказаха други членове на клуба му. Когато се върнал да го поднови през есента, той не изглеждал депресиран. Според техните впечатления той бил доволен от работата си за Germanwings и се справял добре.
Андреас Лубиц не е бил в полезрението на полицията като евентуален терорист, обяви по-рано в четвъртък германският вътрешен министър Томас де Мезиер.
Пилотът започнал обучението си през 2008 г., посочи изпълнителният директор на „Луфтханза” Карстен Шпор на пресконференция в Кьолн. „След обучението му имаше изчаквателен период от 11 месеца, което не е необичайно за нашата компания, и през 2013 г. той започна работа като втори пилот на Еърбъс А320”, обясни Шпор.
„Искам да спомена, че преди шест години е имало друго прекъсване на тренировъчния процес с него, но след като способностите му бяха оценени повторно, той продължи обучението си. След това премина всички медицински прегледи. Той беше готов да лети на 100%, без никакви условия или ограничения”, категоричен бе Шпор.