Многобройни сигнали за съмнения, че сметките за мобилни телефони са коректни, валят в редакцията на „Тази сутрин”. Изборът този път пада върху случай, при който мобилен оператор е таксувал свой абонат за разговор със самия себе си.

Димитър Грудев  е клиент на два мобилни оператора. Напоследък все по-често открива грешки в разпечатките за разговори, които не е провел и обжалва сметките си. След като получава разпечатката за последния месец открива нов абсурд в сметката си.

„Видях, че аз съм говорил в роуминг със себе си, със собствения си номер. Два пъти съм говорил със себе си и освен това съм си изпратил няколко на броя есемеса. След като получих фактурата, се пробвах да се набера, интересно е, че даваше заето - значи няма как да съм се набрал”, разказва Димитър.

Сумата, за която е таксуван за разговори със самия себе си, е по-малка от 2 лева, но фактът, че подобно таксуване изобщо е възможно, го притеснява:   

„Тези малки суми показват, че са допуснати грешки. Аз като виждам това, се чудя дали всички останали разговори са реални, което подвежда под съмнение абсолютно цялата стойност на тази фактура и всичко останало, което е написано”.

От мобилния оператор на Димитър обясниха, че разпечатката показва подобни грешка доста често, когато абонатът е в чужбина. Според компанията става въпрос за роуминг таксуване на входящо обаждане в Унгария. Грешката идва от международните роумниг системи и са глобален проблем извън българските оператори.