Когато печели “Оскар”, актрисата може и да получи слава - но парите се правят от студиото.
Питайте собствениците на студията. “Съмнър Редстоун” управлява “Вайъком”, която държи “Парамаунт пикчърс”. Техният филм "Вавилон" вече спечели "Златен глобус" и е номиниран за "Оскар" за най-добър филм. Печеленето на “Оскар” и дори номинацията вдига седмичните приходи четири пъти.

Тази година филмът на един от съперниците на “Редстоун”, собственикът на “Фокс Студиос” Рупърт Мърдок също очаква “Оскар” за най-добър филм за "Малката мис Съншайн". След като беше номиниран, продажбите на филма на Ди Ви Ди скочиха толкова много, че той влезе сред 20-те най-продавани филми по интернет.

И ако Оскарите носят злато на студията, за актьорите ползата не са парите. Когато спечели “Оскар” през 1990 година Джереми Айрънс забеляза промяна не само по портфейла си.

Хората започват да си мислят: "Може би ако го наема, той ще вдигне нивото на нашия филм, ще увеличи шансовете му и може да ни номинират за нещо, може би за неговата игра или каквото и да било”. Това винаги присъства.

Контролът върху доходите на актьорите е тенденция, която няма да се промени. Една от причините миналата година “Редстоун” да уволни Том Круз беше, че той е прекалено скъп.
“Не искаме да им плащаме големи пари, защото не те правят филма. Сценарият прави филма добър”.

Утре сигурно ще има много приказки около “Оскарите” като оценка на творческите постижения. Студията подхождат по-простичко към проблема - гледат приходите в касите на кината.