В панаира участват около 1 200 компании, 300 от които за първи път, обясниха от Асоциацията на индустрията за играчки, която е огранизатор на събитието. Очаква се тази година да бъдат представени голям брой високотехнологични разработки. Целта е да се преодолее конкуренцията на видеоигрите и електронните забавления.

"Децата използват технологиите във всички области на живота - от играчките до учебните помагала. Ние сме длъжни да се съобразяваме с техните предпочитания, за да привлечем вниманието им", казва Ким Брачър, рекламен мениджър.

От кучета, които реагират на музика до виртуални костюми - високите технологии присъстват в широка гама от играчки.

За по-консервативно настроените се предлагат добрите стари кукли. Според производители, куклата винаги ще бъде любима играчка за малките момичета.

"Момиченцата винаги ще играят с кукли, защото искат някой ден да станат майки. Това е част от познанието, което получават за живота. Някои жени обичат кукли дори и на стари години", казва Гейл Джаврис, представител на компания, производител на кукли.

Друга тенденция в индустрията са играчките с образователни функции. Хит на тазгодишния панаир е игра, стимулираща децата да търсят решение на проблем, който тормози пътната полиция в големите градове - задръстванията. През последните години индустрията за детски играчки срещи сериозни проблеми, като яростна конкуренция, спад в продажбите и масови фалити на фирми, отбелязва "Ройтерс".