Художествената и етичната стойност на творбите обаче раздели на две мненията сред еврейската общност в Съединените щати.
Тези, които не ги одобряват, настояват организаторите да размислят върху авангардния подход.
Целта на организаторите е да се провокира у младото поколение реакция на непоносимост към нацизма и неговите жестокости по време на Втората световна война. Затова подбраните фотографии, филмови архиви, плакати и други материали изобилстват с натурализъм. Но те могат да бъдат тълкувани двузначно. Мнозина представители на еврейската общност подложиха на съмнение истинската стойносност на експонатите.
"Еврейският музей в Ню Йорк издига на пиедестал бюст на човек, който е опозорил майка ми и убил леля ми. Все едно да поставиш бюст на Бен Ладен на мястото на Търговския център", казва Менахем Розеншафт - организация на децата на евреи, преживели холокоста.
Други не само не намират никаква естетика в подбора на образите, но дори ги смятат за откровен цинизъм. Като най-ярък пример те изтъкват филмовите реклами за парфюма на Калвин Клайн "Ъбсешън" и за един от продуктите на ЛЕГО с търговското название "Концентрационен лагер".
Музейната управа отхвърля обвиненията, че такива експонати могат да бъдат възприети като нацистка пропаганда. Според уредниците с експозицията "Огледало на злото" младите хора ще бъдат накарани да се замислят върху зверствата на хитлеризма. А това, че тя може да се възприема като отблъскваща, смятат от музея, прави нейното внушение още по-полезно за възпитанието на подрастващото поколение.
