Колекционер на ретро мотори прави първият в страната Музей на старите машини. Изложението ще покаже на какви мотоциклети са се возели в България преди Втората световна война.

Георги Ганев се занимава с мотори от дете. Той е второ поколение състезател по мотоциклетизъм. Любовта към ретро машините пламва неочаквано.

"Отначало исках така, уж случайно, един мотор да взема, два мотора и тръгна работата. Сега съм на това дередже. Лесно е да се запали човек. И после като се запали, няма гасене".

Колекцията вече наброява над 60 машини. Всичките са от преди Втората световна война. Когато започнал да събира стари мотори, Ганев окрил, че много от марките могат да се намерят у нас. И решил да ги събере в музей.

"С това искам да покажа, че България не почва от 9 септември 1944 година, с техниката от братята. Българинът е обичал техниката от много отдавна", споделя Георги.

Това може и да не е най-голямата колекция на стари мотори в страната, но със сигурност е най-разнообразната, казва собственикът й. Един до друг са наредени боен трофей на българската армия от Първата световна война, най-бързият соломотоциклет в немската армия, използван от куриери, гестаповско моторче, както и революционните за мотоциклетизма ДКВ-та.

Най-голямата гордост на колекционера е първият мотор, с който се снабдил - "Индиан" от 1926 г., единственият, оцелял в Европа. Машината е 1200 кубика и още е в отлично състояние.

Старата техника има душа, признава Ганев и обикаля цяла България в търсене на уникати. Повечето машини сглобява само от скелет, като издирва оригинални части от чужбина. В началото на лятото ще бъде открит музей с тези мотори.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето