„Хемус“ не е готова, защото през тези три години се създаде хаос“, каза в предаването „Защо, господин министър“ с водещ Жени Марчева служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова.

„Бяха упреквани предишни правителства за начина на възлагане. Встъпвайки в длъжност, получих информация, че строителството продължава. Строи се по договорите, сключени по инхаус процедурите. Договорите са индексирани. По първия участък от Боаза до Дерманци се строи от началото на сезона. Изпълнени са 68%. По втория участък дейностите също продължават. Изпълнени са над 23% от строителните работи. По третия участък са изпълнени над 50%“, добави тя.

„Първият участък ще бъде завършен до края на 2024 година. Останалите участъци до Плевен ще бъдат завършени до края на 2026 година“, категорична е Виолета Коритарова.

„Хаосът трябва да бъде спрян. Продължаваме с договорите за текуща поддържка, за да може ремонтите да са планирани и извършвани своевременно. Ако не го направим, следващият регионален министър ще е в много трудна ситуация“.

Състоянието на пътищата

„Чакаме окончателния доклад за срутването на стената на магистрала „Струма“. Това срутване е причинено от хаоса, който е през последните години и липсата на пътно поддържане. Взехме мерки за останалата част от стената“, посочи служебният министър.

 

„Лошото състояние на пътищата се дължи на това, че три години няма договори за поддръжката им. Моето решение е да продължа прекратените процедури от предшественика ми за сключване на договори за поддръжка“.

„Говорих с колегите от АПИ. Разбрахме се комисиите да работят по правилата и прозрачно, за да няма съмнения в избора на изпълнители. Бих могла да кажа, че желанието ми е изборът да е реален и на най-добрата оферта“, каза тя и допълни, че няма да бъдат избирани фирми, близки до властта.

Има сключени договори с фирми за пътна поддръжка за регионите София, Кюстендил, Перник и Смолян. За другите региони процедурите са в ход.

„Почти всички пътища са за основен ремонт, защото три години нямаме текущо поддържане. АПИ ще направи план за извършване на ремонти. Той трябва да се изпълнява в съответствие с договорите, за да разчитаме на ремонтирани пътища преди края на летния сезон“, подчерта Коритарова.

„Не можем да обещаем, че всичко ще стане с магическа пръчка. Важно е да осигурим безопасно движение по нашите пътища, да се гарантира здравето. За ремонта на пътища е необходим голям ресурс. Предвидени са средства“, допълни тя.

Смените в ДНСК и АПИ

„Всеки министър има право да избере екипа, с който ще работи и ще бъде свършена неотложната работа. Смених шефа на АПИ, защото се запознах с одитния доклад, възложен от министър Андрей Цеков, в който са констатирани нарушения от страна на Ясен Йорданов“, коментира Виолета Коритарова.

„Одитният доклад е изпратен до АДФИ. Оттам потвърдиха резултатите от вътрешния одит. Ще бъдат сигнализирани съответните органи“.

„Дунав мост“

В началото на май огромна дупка на „Дунав мост“ ни напомни, че мостът не е ремонтиран основно от неговото създаване през 1954 г. – вече 70 години.

„Въпросът е основателен. Пътищата ни трябва да бъдат проверявани планово и ремонтирани, за да не се стига до инциденти. Основният ремонт на „Дунав мост“ ще започне в края на лятото. Има сключен договор с изпълнител. Стойността на ремонта е около 45 милиона лева. Надяваме се да бъде изпълнен в срок и да бъде качествен. Предстои издаването на разрешение за строеж“, уточни Коритарова.