Материалът и снимковата галерия са публикувани с любезното съдейства на г-жа Мария Попова, редактор и администратор на блога www.brainpickings.org.

Взаимодействието между пропагандата и креативната култура винаги е било в центъра на политическата дискусия, от визуализацията на тоталитарните режими през изобразяването на наследството от прогреса на работническото дело до анимационната съветска пропаганда.

Библиотеката на Конгреса на САЩ – събирателния център на историческата памет на Америка, в съвместен проект с Quirk Books създаде „Постери от президентската кампания : 200 години изкуство по време на избори ” – великолепен том съдържащ 100 постера, илюстриращи политическите кампании в САЩ, набавени от архива на конгресната библиотека. Към контекста на всеки един постер е добавено кратко историческо есе, даващо информация за съответната изборна кампания, както и за крайните статистически резултати от народния и електоралния вот.

В предговора, медийният коментатор от националното обществено радио в САЩ Брук Гладстоун пише:

Ние, потребителите на медии, сме твърде изтощени от родната политика за да се влияем от постери, излизащи по време на кампаниите, нали? Всички знаем, че те са вид крещяща манипулация, целяща не да ни информира, а по-скоро да ни вербува. В изображенията се набляга на лица и ключови фрази. В тях наболелите обществени теми са кондензирани под формата на упоителни малки хапчета, служещи като притъпяващ инструмент.

В същото време, най-влиятелните постери от кампаниите на всяка ера, са тези които дават най-обширно поле за въображение на избирателите. Те са като японската манга: колкото по-малко детайли има на постера, толкова по-лесно можем да го свържем с конкретният кандидат за президент, като се създава повече пространство, позволяващо да развинтиш фантазията си. От друга страна колкото по-конкретно е изображението, толкова по-голям е риска от това да се внедри чувство на отдалеченост в избирателя, което води до неизбежна смърт в гласуването.

Получава се портрет, илюстриращ самата политика, в която се съединяват техниките за пропаганда и основните идеологически потребности, които те изповядват, не подлежащи на промени през годините . Всичките послания, появяващи се на постерите идват от древния маркетинг, такъв какъвто го познаваме и от „непрестанно психологическо изследване на основните цветове, семиотиката* на шрифта и звука.”

Гладстоун заключва:

Главната идея на тази колекция е да се илюстрира, за колко бурни води става на въпрос. Политическото изкуство илюстрира пререканията и патологическото състояние, което се създава като продължава да се изобразява американският експеримент. Поглеждайки всеки един плакат и четейки за всяка една лозунга на всяка една кампания, става все по-ясно, че решителната борба над данъците и търговията, разпределението на богатство и власт и ролята на самото правителство, никога няма да приключи.

Всяко поколение започва битката отначало. И всеки път кандидати за президенти взаимстват от речника на великите политически воини.

Борбата се изразява в лозунги и речи скандиращи спешната необходимост от: освобождаване от данъци и социална защита, за активно или доминиращо правителство, за война и мир, да тръгнеш по същия път или да промениш посоката.
 

  • Обама печели и Флорида, бие Ромни с 322 срещу 206 гласа
  • С 13 пъти "Aло!" Обама отново на работа
  • Рекорден брой жени в Конгреса на САЩ
  • Петролът поевтиня рязко след преизбирането на Обама
  • Джулиан Асандж: Преизбирането на Обама не е повод за празнуване
  • Снимка на Барак и Мишел Обама счупи рекорди в мрежата
  • Рано е за прогнози дали ще има среща в Белия дом между Обама, Плевнелиев или Борисов
  • Оланд направи лека правописна грешка в поздравително писмо до Обама
  • Светът приветства "успешния", "понятния", "открития" американски президент
  • Американци казаха "Да!" на марихуаната и гей браковете, докато гласуваха за Обама