Починала е съпругата на мъжа, който загина в катастрофата с кола на НСО.
Трагичната новина съобщи Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, предаде БГНЕС.
Инцидентът стана на 16 май 2024 г. в близост до Аксаково. В автомобилът на НСО е пътувал тогавашният председател на "Продължаваме промяната" Кирил Петков.
Ударът стана на Т-образно кръстовище на изхода на Аксаково към Добрич, където разрешената скорост е била 90 км/ч. Автомобилът на НСО с Кирил Петков в него се е движел с над 140 км/ч.
В първите часове след инцидента от МВР съобщиха, че до сблъсъка се е стигнало след внезапното изскачане на автомобил от път без предимство. Тогава органите на реда обясниха, че шофьорът, който загина при катастрофата, не е спрял на знак „Стоп".
Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, беше съобщено в доклад на Европейския център за транспортни политики през 2024 г.
Според експертите от центъра най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.
Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, се твърдеше още в доклада.
Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочиха още експертите.
След инцидента от Националната служба за охрана (НСО) призовава към въздържание от разпространение на спекулативни, непроверени и необективни тези и хипотези по адрес на участниците в тежкия пътен инцидент, докато компетентните институции не приключат работата си“.
Пет дни след инцидента служебният премиер тогава Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтираната част от пътя в района на Аксаково.
А ръководството на Областното пътно управление във Варна беше отстранено заради ремонта на участъка.
„При нас не е получена информация - нито писмена, нито устна, да спираме или да пренасочваме дейности, които са извън графика, който сме дали на Областното пътно управление-Варна", коментира пред bTV инж. Методи Иванов – представител на фирмата изпълнител, ремонтирала участъка.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase




