Някои работодатели с офиси в Лондон ограничават или прекратяват прилагането на гъвкави схеми за работа, които позволяват на служителите да работят от дома.

По време на пандемията от коронавирус компаниите започнаха работа от разстояние и много от тях запазиха политиката за гъвкаво работно време.

Въпреки това някои фирми, като „Амазон“, изискват от служителите да се връщат в офиса пет дни в седмицата, но има съобщения, че служителите са подали анонимни оплаквания относно тази политика.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

През септември шефът на „Амазон“ Анди Джаси се обърна към служителите с писмо, в което заяви, че работата в офис позволява „по-добро изобретяване, сътрудничество и достатъчна свързаност, за да се постигне абсолютно най-доброто за клиентите и бизнеса“.

Политиката трябваше да започне да се прилага с връщането на работа през януари, но вътрешен човек заяви пред Би Би Си, че не са в състояние да приложат правилото за пет дни в седмицата поради настоящата липса на работно място.

От „Амазон“ оспориха това и заявиха, че всички служители са се върнали в офиса на пълен работен ден.

„Отрицателно въздействие“

„Амазон“ не е единствената компания, която иска от служителите си да се върнат към работа в офис. Полицията в Лондон въведе нова политика за хибридна работа, която изисква от цивилните служители да работят минимум три дни седмично в офиса.

 

Анализаторът на разузнавателна информация Анна Брус-Ху, която от пандемията от коронавирус насам работи три дни в седмицата у дома, е една от над 5000-те засегнати служители. Тя е и един от 2400-те членове на профсъюза на публичните и търговските услуги (PCS), които започнаха стачни действия в знак на протест срещу тази политика.

Тя заяви, че работата в офиса за един допълнителен ден в седмицата „ще има отрицателно въздействие върху способността ми да върша работата си“.

От полицията в Лондон заяви, че политиката, която влезе в сила в понеделник, „не слага край на работата от дома“ и че е наясно, че някои служители може да имат основателни причини да не спазват политиката поради договорени разумни корекции или одобрен съществуващ гъвкав работен план.

От там добавиха, че тези, които продължават да работят от дома си повече от два дни в седмицата, може да са в нарушение на договора си и да загубят заплатата си.

„По-добри финансови резултати“

През последната година редица големи лондонски работодатели преразгледаха политиките си за работа и ограничиха или забраниха работата от вкъщи.

Световната комуникационна агенция WPP обяви, че затяга правилата си и от април ще изисква от служителите си да бъдат вкъщи четири дни в седмицата.

Главният изпълнителен директор Марк Рийд се обърна към служителите с писмо: „Данните от всички агенции на WPP показват, че по-високите нива на присъствие в офиса са свързани с по-голяма ангажираност на служителите, по-добри резултати от проучванията на клиентите и по-добри финансови резултати. Все повече наши клиенти се движат в тази посока и очакват това от екипите, които работят с тях.“

Съобщава се също, че редица други големи работодатели в Лондон са поискали от някои служители да се върнат към пет дни седмично в офиса, но някои фирми са заявили пред Би Би Си, че политиките за връщане в офиса се прилагат само за определени екипи.

Въпросът за това как и дали да се наложи на служителите да прекарват повече време в офиса е предмет на обсъждане от страна на компаниите в столицата.

През септември миналата година KPMG проведе проучване сред 150 компании за финансови услуги, което установи, че шефовете обмислят редица методи за проследяване на присъствието в офиса.

Компаниите заявиха, че биха обмислили използването на устройства за наблюдение, като например камери в офиса или дори сензори под бюрото, за да се уверят, че служителите са на работа.

В някои компании обаче се използват стимули, за да се насърчат служителите да се върнат на работното място.

Компанията Just Eat for Business, която изисква от служителите да бъдат в офиса три дни в седмицата, предлага всеки месец безплатна храна. Директорът ѝ заяви, че идеята е „много достъпна“ за фирмата.

Неприятното пътуване до работа