Най-новата маркетингова стратегия – реклама в Космоса. Руски маркетингов специалист предлага да има билбордове сред звездите.

Проектът предвижда в нощното небе да блести логото на популярна марка бира или заведения за бързо хранене. 

Снимка: bTV

Идеята е да се използват десетки малки спътници, които се наричат КюбСат. Те са разработени за учебни цели от Калифорнийския и Стандфорския университети.

Снимка: bTV

Всеки малък сателит може да се надгражда от стандартния размер - куб с ръб 10 сантиметра. Масата му е от 1 до 4 килограма. Целта на руския рекламист е да бъде образувана формация от мини спътници, които да разгърнат квадратни отражатели на слънчева светлина. Всеки отражател ще образува точка от рекламното лого или слоган, което ще свети в небето.

Рекламните билбордове ще бъдат образувани от мини сателити на 400 километра от Земята. Технологията за слънчеви отражатели е тествана от руски и американски космически инженери, затова авторът на идеята вярва в нейното осъществяване. Общата сума за реализирането на проекта е около 300 милиона долара.

Снимка: bTV

Идеята на Влад може да промени световната рекламна индустрия. А възможно ли е с надпис на небето някой например, да предложи брак на любимия си човек? Или да го поздрави за рождения ден?

„Възможно е, но ще струва доста скъпо. Ще можем да сменяме логото или слогана 3 пъти на ден. Това е почти през 8 часа, защото трябва време за разгръщането и прибирането на отражателите. Изписването на такова съобщение би струвало около 200 хиляди долара”, обяснява авторът на проекта.

Първото тестово изстрелване на малка формация сателити е предвидено за месец януари 2021-а.