Норвежкият регулатор на данните писка от Европейския комитет по защита на данните да удължи прилагането на глоба за Фейсбук и „Мета“, предава Ройтерс.
Собственикът на Фейсбук и Инстаграм беше ежедневно глобяван по 93 хил. долара в продължение на три месеца от Норвегия, а причината е нарушаване на поверителността на потребителите чрез събиране на потребителски данни и използването им за насочване на реклами.
Известната като „поведенческа реклама“ е бизнес модел, използван от големите технологични компании.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Норвежкият регулатор сега отнася решението си до Европейския комитет за защита на данните, който може да направи решението постоянно и да удължи периода за прилагане на глобата, ако се съгласи с доводите.
Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. „Мета“ обяви, че е предприела стъпки и да изисква съгласието на потребителите преди да насочва реклами, но според регулатора не е ясно кога и как ще се случи това, а междувременно правата на потребителите продължават да се нарушават.