Норвежкият регулатор на данните писка от Европейския комитет по защита на данните да удължи прилагането на глоба за Фейсбук и „Мета“, предава Ройтерс.

Собственикът на Фейсбук и Инстаграм беше ежедневно глобяван по 93 хил. долара в продължение на три месеца от Норвегия, а причината е нарушаване на поверителността на потребителите чрез събиране на потребителски данни и използването им за насочване на реклами.

Известната като „поведенческа реклама“ е бизнес модел, използван от големите технологични компании.

Норвежкият регулатор сега отнася решението си до Европейския комитет за защита на данните, който може да направи решението постоянно и да удължи периода за прилагане на глобата, ако се съгласи с доводите.

Норвегия не е член на ЕС, но е част от единния европейски пазар. „Мета“ обяви, че е предприела стъпки и да изисква съгласието на потребителите преди да насочва реклами, но според регулатора не е ясно кога и как ще се случи това, а междувременно правата на потребителите продължават да се нарушават.