Хакери са откраднали имейл адресите и данни за пътувания на 9 милиона клиенти на авиокомпанията „ИзиДжет“, съобщиха от превозвача. Откраднати са и банкови данни.

От „ИзиДжет“ са информирали британските служби са пробива.

Компанията знае за хакерската атака от януари насам. „Няма доказателства да е открадната каквато и да е лична информация, но поддържаме връзка със засегнатите ни клиенти, за да намалим риска от фишинг“, коментира авиопревозвачът.

Подобни лични данни като имена и имейли могат да бъдат използвани от измамници, за да теглят кредити на чуждо име, да достъпват банкова информация или пък да пазаруват за сметка на потърпевшите.

Тези клиенти, чийто имейли и данни за пътувания са откраднали трябва да сменят паролите на профилите си и да наблюдават за съмнителни парични транзакции.

Властите предупреждават, че самите измамници могат да се представят като служители на „ИзиДжет“ и да изискат от вече засегнатите клиенти допълнителни лични данни под претекст, че им трябват за разследването.

Подобна хакерска атака имаше и срещу „Бритиш Еъруейс“ през 2018 г.