Италианският орган за защита на конкуренцията и пазара глоби ирландската авиокомпания Ryanair с 4,2 милиона евро за невъзстановяване на парите за билети за отменени полети след 3 юни 2020 г. Тази практика е счетена за несправедлива след облекчаване на ограниченията за пътуване, наложени поради пандемията, съобщи „Ла Република“.

Освен това, според италианските власти, самолетната компания е заблуждавала клиентите относно техните права и по този начин ги е карала да приемат ваучери за бъдещи пътувания вместо възстановяване на платените суми. Впоследствие обаче много клиенти са имали проблеми и с издадените ваучери.

Друго прегрешение на превозвача, според регулатора, е подвеждаща рекламна кампания в големите медии през юни миналата година. В своите обяви „Райънеър“ е обещавала на клиентите си, че няма да им плащат допълнително, ако искат да сменят полета, но впоследствие тези, които са поискали да се възползват от тази възможност, са били принуждавани да резервират полети на по-висока цена.

„Ла Република“ отбелязва, че други две икономични транспортни компании - британската „ИзиДжет“ и испанската „Волотеа“, са били обект на подобна санкция в размер съответно на 2,8 милиона евро и 1,4 милиона евро. Според италианския регулатор тези компании под предлог като пандемията продължават да отменят полети, билети за които се продават на намалена цена.

В същото време разходите за билети не са възстановени на клиентите, а са предложени ваучери за бъдещи пътувания.