Няма и следа от полет QZ8501 на AirAsia. В издирването на самолета се включи и Китай. Машината със 162 пътници на борда изчезна от радарите вчера сутринта. Разследващите предполагат, че останките вероятно се намират на морското дъно.
За днес търсенето е преустановено и ще продължи утре по светло. Операцията е съсредоточена във водите, над които машината за последно машината е засечена от радарите.
„Самолетът е оборудван с устройства за локализиране под вода. То ще излъчва сигнал от 37.5 килохерца на всяка една секунда. Когато засечем сигнала, разполагаме с хидрофон, който потапяме и можем да въртим на 360 градуса”, посочи Стивън Тео от Бюрото за разследване на инциденти на Сингапур.
Специалисти все по-сериозно повдигат въпроса за сигурността в региона. Югоизточна Азия бележи бум в авиацията през последните години с огромен брой превозвачи, борещи се за място на пазара. Покриването на нормите за безопасност обаче се движи с по-бавни темпове.
„Не бих сравнил този регион с евроконтрола и този в Америка. Все пак този район е бързо развиващ се, с много бързи темпове, но не може да догони безопасността на полетите. Пилотът вероятно не е преценил добре ситуацията”, коментира експертът по авиационна безопасност инж. Ангел Борисов.
„Никоя авиокомпания не може да каже, че за последните 13 години е била на 100 процента безопасна. За тези 13 години ние сме превозили 220 милиона души и до днес никога не сме губили самолет”, на свой ред посочи представител на превозвача.