Докладите сочат, че рязкото спиране на дерогацията ще доведе до дефицит на горива в България, рязко увеличаване на цените и съответно на инфлацията, каза в „Тази сутрин“ Венко Сабрутев от ПП-ДБ.

„Този въпрос е поредното търсене на трибуна за това конкретни хора, които няма с какво да се похвалят, да има защо да са в медиите“, на мнение е той.

Сабрутев показа графика с цените на горивата, преди да влезе в сила дерогацията и след това:

„Преди да влезе дерогацията, цената на най-масовото гориво у нас - дизелът, беше 3,35 лева на литър. С влизането на деротацията миналата година цената му спадна с до 0,90 лева. През лятото, когато ние пътувахме много, ползвахме най-евтиното гориво в Европа. Тогава цената на дизела стигна 2,45 лева", обясни Сабрутев.

По думите му благодарение на тази дерогация „Лукойл“ е започнала да плаща данъци.

„За да могат те изобщо да преработват руски суров петрол, трябваше да го правят през българска компания. По този начин ги накарахме по този начин да си сменят бизнесмодела“, посочи той.

Венко Сабрутев допълни, че от дерогацията печели единствено българският потребител.

На въпрос колко печели „Лукойл“, откакто е влязла в сила дерогацията, Сабрутев не даде конкретен отговор.

"Ако цената на дизела в съседните ни държави е 4 лева за литър, при положение че рафинериите в Австрия, Германия и други държави имат тежки проблеми и има недостиг на горива, сега ако и нашата рафинерия затвори, то горивата у нас ще минат по цени тези от 4 лева", заяви той.

„Делян Добрев и Бойко Борисов трябва да поемат персонален ангажимент, че цената на горивото няма да мине тази, която е в този момент“, допълни той.