„Освен от пенсионери влаковете се ползват и от доста работещи. Те са от крайградски райони като Перник, Асеновград, около Пловдив и Своге. Влакът се избира най-вече заради цената“, каза в „Тази сутрин“ инж. Венцислав Славков, управител на БДЖ "Пътнически превози".
„Пенсионерите, учениците и студентите ползват влакове заради намаленията“, добави той.
„Увеличението на цените на билетите на БДЖ с 20% е средно. То зависи от пропътуването разстояние, от посоките, от пътникопотока. В рамките на година правихме анализи от приходите, разходите, подвижния състав и заплатите“, посочи Славков.
„12 години цените на билетите не са се повишавали. Увеличението на минималната работна заплата е доста голямо. Очакваме увеличение на приходите с около 10%", обясни още той.
"Като цяло закъсненията на влаковете по вина на БДЖ е под 2%. Имаме чести нерегламентирани преминавания на железопътните превози, животни по линиите – това причини за закъснения, независещи от нас", допълни управителят на БДЖ „Пътнически превози“.
По думите му в момента се очаква доставката на 76 германски рециклирани вагони. Очакват се още 10 нови локомотива, с което ще се покрие необходимостта от подвижен състав. Тече и процедура за изпълнител на капитален ремонт на 133 вагона.
Новите вагони ще бъдат пуснати по най-дългите линии – от София към Варна, Бургас и Видин.
„Вагоните позволяват скорост до 200 км/ч, а локомотивите са за 160 км/ч. Инфраструктурата позволява 160 км/ч в ремонтираните участъци. Колегите от инфраструктурата имат довършителни ремонти, за да скъсим времето за пътуване до Бургас и Пловдив. Не мисля, че ще има отлив на пътници", заяви инж. Венцислав Славков.
"Тези 20% не са някаква голяма стойност. За да поддържаме този състав и да не е в това състояние, са необходими средства. Няма как да го поддържаме без средства. Закупили сме нова техника за почистване на вагони. За хигиената във влаковете – това нещо е двустранно. В много случаи и каквито усилия да полагаме, влаковете при пристигане в крайната гара са в безобразно състояние“, каза още той.