Драстичен скок в цените на билетите за влак. От 7 май цената им се повишава средно с 20 процента. Актуализация ще има и на цените на запазените места, както и на спалните вагони и картите.
От БДЖ обясниха увеличението с повишението на разходите за издръжка на дружеството през последните три години.
Пътнически влак за Враца пристига на четвърти коловоз. Една от възловите жп гари у нас – в Мездра, посреща и изпраща влакове по направленията Видин, Варна, Русе и София.
През последния месец на Венцислав Иванов му се налага да пътува често до Плевен. Казва, че билетът не е скъп, но и условията не са добри.”
“Не е чисто, не е уютно, ето - сами усещате тука вонята на тоалетните”, казва той пред екипа на bTV.
И за да се убедим, ни води до санитарния възел.
“”Аз не виждам кое е европейското тук, по-скоро е българско”, казва Венцислав Иванов.
За последните три години разходите като заплати, горива , електроенергия и застраховки, са скочили с над 23 процента, а реално билетите не са поскъпвали от 2012 годна, с изключение на минимално индексиране през 2020 година, казват от БДЖ.
„Повишаването на цените в сравнение с автобусния транспорт не са по-високи, така че едно увеличение до четири лева София – Бургас или София-Варна, не смятам, че е причина за намаляване на пътникопотока“, коментира инж. Венцислав Славков, управител на БДЖ – „Пътнически превози“.
Клиентите на БДЖ коментират 20-процентния ръст на цените различно.
“Увеличението не е за нас, пенсионерите. Искат да ни спрат да не ходим никъде”, казва Надка Димитрова.
„За мен цените на билетите в БДЖ са даже ниски“, посочва Силва Маринова.
„Само хигиената, хигиената и вагоните да се оправят, да не дрънкат като каруци“, посочва Красимир Коларски.
От БДЖ отговарят, че се стараят. През последните три месеца закъсненията на влаковете по вина на превозвача били сведени до минимум, сключени са договори за доставка на рециклирани вагони, както и на нови локомотиви. Старите са на повече от половин век.