„Индустрията на автобусните превози като много други сектори е в затруднение заради коронавируса. Кризата беше много кратка – два-три месеца, но последиците ще са за дълго време“. Това каза в интервю за предаването „Тази сутрин“ министърът на транспорта Росен Желязков.
Той прогнозира, че много бавно ще се възстановят колективните пътувания.
„Хората ще се стремят все повече към индивидуални пътувания. Бавно се възстановява доверието по отношение на сигурността“, смята министърът.
За автобусните превози мярката „60/40“ става „80/20“
Желязков обяви, че се разработва и нова схема за грантово подпомагане на лицензираните автобусни превозвачи с ресурс, който ще се пренасочи от оперативни програми. Средствата от Европа обаче са за ликвидност, те не може да бъдат използване на инвестиции, уточни той.
„Искаме с колегите Деница Сачева и Емил Караниколов да направим тези програми за подпомагане много по-достъпни, с много по-малко бюрокрация с много по-малко изисквания. Важно е също мерките да бъдат по-продължителни“, допълни министърът.
Министърът обяви още, че за автобусните превози мярката „60/40“ ще стане „80/20“. Това решение беше взето вчера след протеста на превозвачите.
Новите локомотиви за БДЖ идват догодина
Новите локомотиви на влаковете в БДЖ ще започнат да пристигат от януари следващата година в продължение на три месеца, съобщи Желязков. Той припомни, че нови локомотиви не са купувани от 1986 г.
Разчитам, че до средата на следващата година ще имаме друг профил на железниците, каза министърът.
ЕК може да преразгледа пакета „Мобилност“
С много неща не успяхме да се преборим относно пакета „Мобилност“, но заедно с другите единомислещи страни поне успахме да отложим целия процес и това даде възможност да се организираме, коментира министърът на транспорта. Също даде възможност да поставим важен въпрос на вниманието на Европейската комисия, която възложи оценка на въздействието, допълни той.
Според Росен Желязков след тази оценка самата ЕК може да преразгледа пакета в компонента за връщане на превозното средство.
„Паралелно с това ние се готвим за дело. Искът ще е колективен, ще атакуваме окончателните текстове. Чакаме 8 юли, когато ще гласува Европейският парламент. Имаме 18 месеца до влизане в сила. Сигурен съм, че ако не съдът, ЕК ще промени правилата“, каза още министърът на транспорта.
Вижте повече във видеото!