Транспортната комисия на Европарламента отхвърли всички поправки в пакета "Мобилност", искани от българските превозвачи. 

Браншът иска отпадане на задължителното прибиране на камионите на всеки 8 седмици, предвидено в новия регламент.

Снимка: btvnovinite.bg

Според проучване на глобалната консултантска одиторска компания Кей Пи Ем Джи 46% от бъдещите курсове обратно до България ще бъдат без товар.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: btvnovinite.bg

Това би довело не само до увеличение на вредните емисии във въздуха, според прогнозите с 2%, което противоречи на Европейската зелена сделка, но и до по-голям трафик на границите.

Очаква се той да е рекорден на моста при Видин - почти 220% повече. Проучването сочи още, че на пункт "Калотина" новата мярка се очаква да доведе увеличение с 79%, а на "Дунав мост 1" - с почти 50 на сто.

Изследването допуска, че множество от компаниите ще изберат да преминават през пункт "Калотина". Така там ще се натрупа 14-километрова опашка, а средно всеки камион ще чака 32 часа.

Транспортното министерство обяви за bTV, че позицията на страната ни е "За" общи европейски правила, но подкрепя исканията на бизнеса за промени. А причината за тази твърда позиция е сериозна. Ако в началото на юли, когато е окончателното гласуване, пакетът "Мобилност" бъде приет в този си вид, се очаква бърз спад на брутния вътрешен продукт между 0,7 и 1,5 на сто. Загубите от приходите на фирмите пък ще са между 9 и 18 процента.

Пакет "Мобилност" е в ущърб не само на България, но и на всички държави в периферията на ЕС и 9 от страните членки са твърдо против тези правила, заяви Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюз на международните превозвачи.

Чехия е сменила позицията си и е преминала в противниковия лагер, защото се страхува от конкуренцията на българските превозвачи, смята Арабаджиев.

Снимка: btvnovinite.bg

Борбата срещу тези правила продължава вече 3 години и се представят обосновани аргументи пред европейските институции, но в отговор се приемат все по-големи рестрикции, чиято цел не е добруването на шофьорите, а отстраняването на конкуренцията, категоричен е Арабаджиев.

500 милиона са вложили българските превозвачи в нови камиони и автопаркът им е един от най-новите и добрите в Европа, отбеляза Арабаджиев.

Ако тези правила бъдат приети през юли от евродепутатите, ние ще ги атакуваме в съда, заяви изпълнителният директор на Съюз на международните превозвачи.