От тази неделя - 14 юни, започват ремонтни дейности по разширяването на Околовръстния път в столицата. Изграждането на новото трасе ще наложи и някои промени в движението през следващите месеци.

За „Тази сутрин“ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски обясни, че ще бъде затворен участъкът от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“.

Снимка: btvnovinite.bg

Там ще бъде съборен настоящ двулентов надлез и ще бъде построен нов – с 6 ленти за движение.

Той обясни, че транзитният трафик от АМ „Хемус“, „Струма“ и „Тракия“ ще бъде пренасочван по Северната скоростна тангента.

Снимка: btvnovinite.bg
Локалният трафик може да използва бул. „Александър Малинов“ и „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ и „Инж. Георги Белов“. Остава двупосочното движение в района на Герман. Въпреки това смята, че целта е да се изгради модерна инфраструктура.

Терзийски е на мнение, че градът е готов да поеме трафика и е наясно, че ще бъдат създадени известно неудобство на пътуващите.

Той обясни, че обновяваният участък е с дължина малко над 6 км. По думите му стойността на строителството е 142,7 млн. лв., а срокът за изпълнение е до края на 2021 г.

Снимка: btvnovinite.bg

Трафикът по затворения от неделя участък ще бъде пуснат на 10 септември. Според Терзийски отварянето може да се случи по-рано спрямо темповете на строителя.

От днес ремонтни дейности на съоръжения започват след тунел „Витиня“ по АМ „Хемус“. Ще има и пренасочване на тежкото движение по гл. път 1-1 Ботевград-София.

Снимка: btvnovinite.bg

По АМ „Тракия“ съоръженията ще бъдат завършени до края на юни. По АМ „Хемус“ ремонтните дейности ще продължат през целия строителен сезон, допълни Терзийски.