"Горещо насърчаваме разследващите институции да проверят дали едната от жертвите не се е возела в автомобила на Георги Семерджиев".

Това каза в "Тази сутрин" експертът по пътна безопасност Диана Русинова.

"Съдейки по това, което успяхме да видим, е, че позицията на едно от телата беше такова, че няма как да се е озовала там, а щеше да изхвърчи както другата пешеходка. Ние считаме, че това е възможно. Разследващите органи трябва да потвърдят това, ние горещо насърчаваме да се обърне внимание на тази теория", каза Русинова.

По думите ѝ този случай е изключително притеснителен.

Липса на национална политика, защото става въпрос за толкова много нарушения и такова грубо погазване на закона.

"Питаме се как държавата допуска такива хора да се движат свободно? Липсва цялостна национална политика", заяви пътният експерт.

„Като цяло в България по отношение на пътната безопасност контролът е недостатъчен. За да имаме достатъчен контрол обаче, ние трябва да имаме ясна национална политика, която да каже кой контролиращ орган какво точно да прави при различните ситуации“, на мнение е Русинова.

Лично тя е против да се прехвърля цялата отговорност само върху „Пътна полиция“, защото те са изпълнител, а не органът, който може да измисли националната политика.

„Този орган трябва да бъде Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", която е пряко подчинена на премиера и следва да изработва мерките и да ги следи“, обясни Диана Русинова.

Липсва ефективен превантивен контрол, на мнение е адвокат Димитър Марковски.

„С такъв брой сериозни нарушения има си добри способи и механизми този човек да не бъде допуснат да сяда зад волана. Когато има системен контрол и добре очертана политика, тогава няма да се допуска такова пътно дерибействане“, коментира той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement