Концесията на Летище София е сделката на десетилетието. Това заяви в „Тази сутрин“ бившият министър на икономиката Николай Василев. Според договора трябва да се вложат не по-малко от 608 млн. евро за срока от 35 години. Процедурата беше спечелена от консорциум „Соф Кънект“, летищен оператор „Мюнхен“, в който участват немски, френски и австрийски компании. 

„Трябва да се построи Трети терминал, българското летище трябва да бъде по-модерен, както заслужава една европейска столица. Това, което ме притеснява е, че е даден прекалено голям срок за влизане във владение – до една година. Истинският процес започва, когато бъде платена първата концесионна такса, която е огромна – 550млн. лв. Ако концесионерът много иска да влезе във владение, това може да стане още следващата седмица“, каза икономистът и допълни, че една от възможните причини за дългия срок е липсата на пари. 

Той обясни, че при подобна концесия се подобрява не само управлението на обекта, но и материалната база. На бизнеса трябва да се помага не само от Министерството на икономиката, но и от цялото правителство, категоричен е Василев.  Той каза още, че спестовната линия на управление, поддържана от бившия финансов министър Владислав Горанов, е била добра, защото харченето на пари не води до икономически растеж. 

„Най-добрата политика е да си държим здраво бюджета, ако е възможно да завършим годината с балансиран бюджет и да решаваме медицинските въпроси. Всякакви други намеси, които струват милиарди, ще имат по-скоро негативен ефект“, допълни Василев. 

Относно парите от Европейския съюз за следващите седем години, икономистът посочи, че не е имало изненади.