Министърът на регионалното развитие и благоустройството очаква до края на месеца резултатите от сканирането на Северната тангента на София.
„Първоначалните данни са тези, които ние направихме с взимането на ядка. Аз очаквам, че в един участък от 4 километра, който е в лошо състояние – резултатите ще са същите. Това, което в рамките на кампанията се разрази, че аз вадя ядки там, където е най-лошо строителство, ще се окаже, че не е така и състоянието на пътищата е такова, каквото го виждаме“.
Това заяви в предаването „Тази сутрин“ служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков.
„Прокуратурата поиска вадене на ядка на 250 метра, защото в нормативните изисквания е записано, че когато една магистрала се строи, през такова отстояние трябва да се вземат проби от надзора и строителя. В събота на АМ „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора пуснахме георадар. След това имам идея да се направи проверка на участъците на АМ „Европа“. Очакваме до май месец да бъде пусната частта от Драгоман до Калотина“, уточни министърът.
„Участъкът от София до Сливница е забавен заради одобряването на подробните устройствени планове и отчуждаването“, добави той.
„За АМ „Струма“ имаше голямо свлачище преди тунела „Железница“. Надяваме се до 1 август да укрепим свлачището, за да пуснем движението в едната лента. През 2020 година се е случило свлачището. На АМ „Хемус“ пуснахме от Белокопитово до Шумен. В 4 ЛОТ на магистралата има напреднало незаконно строителство. Не можем да си позволим да го съборим. Предложих на депутатите текст за търпимост, не го приеха“, допълни министърът.
„За бул. „Васил Левски“ във Варна имаше много коментари през годините. Имам съмнения и ще поискам проверка. Много бързо са правени проектите и подробните устройствени планове. Когато се прави кампанийно строителство с цел да се покаже, че е завършено в определени срокове, обикновено се получават такива проблеми. В много случаи се издава разрешение за строеж, но след това проектите трябва да се преработват. Може да има проблем и в самия проект, може и в самото строителство“.
„В София с жълтите павета се оказа, че има проблем в проекта. Аз се чувам с кмета Йорданка Фандъкова и очаквам от нея да представи ново решение за пренареждането на жълтите павета“, коментира Шишков.
Следващ мандат?
„Докогато се налага, дотогава ще работим. В момента, в който има редовен кабинет, ние ще предадем работата. Ние се чувстваме като на работа, а не на власт. Надявам се да има приемственост. Проблемите в МРРБ са толкова големи, че е неотложно и не трябва да има изгубен ден“, каза още Иван Шишков.
Служебният регионален министър подчерта, че няма да участва в редовен кабинет, излъчен от 49-ото Народно събрание.