Обявяването на грипна ваканция става по решение на регионалните здравни инспекции. Учителите имат опит и могат да преценят как материалът да бъде наваксан, каза в предаването „Тази сутрин“ Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката.
„Колегите могат спокойно да направят ново разпределение на работата си, така че да няма ощетени ученици по отношение на материала“, допълни тя.
По думите й смисълът на грипната ваканция е учениците да могат сами да се предпазят, за да не се разпространява грипът. Тя ги посъветва да не са навън и да не се събират на големи групи.
Таня Михайлова коментира и притесненията на родителите на седмокласници във връзка с промяната в матурите по математика. Основната им тревога е, че в първи модул те имат само 60 минути за решаване на 20 задачи. Тече и петиция, която е събрала над 800 подписа.
Родителите на четвъртокласници пък недоволстват от новите промени в изпита по български език – децата ще пишат диктовката от аудиозапис.
„Някои задачи се решават за минута, а други за повече в зависимост от естеството им. Тази година няма да бъдат 25 задачи, а 23 за същото време, както предходната година. Тоест ще има повече време. Във втората част на изпита ще бъдат три задачи“, обясни Михайлова.
„Готови сме на диалог, но трябва да се доверим повече на учениците. Те ще се справят и нека възрастните да не проектират страхове си върху децата. Те знаят и могат", убедена е тя.
По отношение на диктовките на запис Михайлова поясни, че по този начин всички ученици ще бъдат поставени при равни условия.
„Осъществяването на аудиозаписа ще става по всички правила, по които трябва да се диктува на учениците от съответната възраст. Затова не трябва да има притеснение“, успокои зам.-просветният министър.
В момента МОН разработва материали, които до края на месеца трябва да са готови. Те ще бъдат изпратени в училищата и по този начин учениците ще имат цял срок, за да се подготвят.
Таня Михайлова заяви, че националното външно оценяване като инструмент в нашата образователна система е изключително важно.
„Функциите му са свързани с разработване на политики за подобряване на резултатите. Голяма част от учениците, особено в четвърти клас, продължават в същите училища и чрез изпитите може да се видят техните дефицити“, каза Михайлова.