Предлаганите промени в Закона за движение по пътищата предвиждат санкциите за младите шофьори и за нарушителите на пътя да станат по-сурови.

Предвижда се дори отнемане на шофьорската книжка до живот при извършени три тежки нарушения в рамките на две години.

Снимка: btvnovinite.bg

Според бившия депутат и автор на предишни промени в закона Петър Славов и председателя на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов предлаганите промени са лобистки.  

„Трябва да се зададе въпросът какво искаме – един нов добър Закон за движение по пътищата или сегашният да бъде разделен на три чисто механично и през част от тях да се вкарат различни лобистки промени”, заяви в предаването „Тази сутрин” Славов.

От „Демократична България” силно ни притеснява, че липсва третият закон за пътните превозни средства. Питаме вярно ли е, че в него се прокрадват лобистки промени, които да ограничат малките сервизи и те да бъдат унищожени”, заяви бившият депутат.

По думите му идеята за отнемане на книжката до живот е несъстоятелна и най-вероятно самите вносители ще се откажат от нея.

„Винаги съм бил против по презумпция МВР да приема, че всички водачи са нарушители и да ги санкционира. Трябва много ясно да се диференцират добросъвестни водачи и нарушители и санкциите да бъдат за системните нарушители”, на мнение е той.

Петър Славов уточни, че мерките по отношение на младите шофьори са за първите шест месеца, след като вземат книжка.

„Очевидно е, че тези разпоредби няма да сработят, защото най-логичното нещо, което един нов шофьор може да направи, за да не бъде репресиран с всички тези ограничения, е просто шест месеца да не управлява автомобила”, коментира още Славов.

Той припомни статистика от 2015 г., според която близо 2000 водачи – така наречените системни рецидивисти, са с пет или повече невръчени наказателни постановления.

„Няма контрол. Те спокойно си карат по пътищата, а МВР не може да ги намери и да им връчи постановленията”, заяви експертът.

Според Йонко Иванов в момента има два закона, единият от които е много лош и той няма да бъде приет.

„Това е Законът за водачите на моторни превозни средства, който е лобистки и в него се вкарани едни интереси. Правен е от хора, които не са експерти и въобще нямат поглед върху това, което са писали. Другият малко по-добър закон е този за движението по пътищата”, коментира Иванов.