24-годишен преподавател в пловдивската математическа гимназия спечели конкурса за изработване на лого и слоган на кампанията за присъединяване на България към еврозоната.
Георги Георгиев е изцяло отдаден на графичния дизайн. Завършил е Художествената академия и не за първи път печели конкурси. Логото за кампанията за еврозоната му хрумва спонтанно.
„Това беше първата идея, която ми дойде. Процесът винаги е различен. Понякога ровиш, ровиш, ровиш и накрая стигаш до нещо. В този случай беше първото нещо, което ми дойде, така че процесът беше доста гладък и последователен“, обясни той.
Проектът на Георги комбинира еврото и българския трибагреник, така че да изграждат едно единно цяло. Вдъхновила го легендата за българския владетел Кубрат.
„Самото лого и слоганът казват едно и също нещо по малко по-различен начин. Като трибагреникът замести двете линии в знака за еврото, той става единен с него, но не му пречи. И това е символа един вид на единството на еврозоната и България“, обясни Георги Георгиев.
Слоганът е – „Единството е сила“.
„Най-краткият начин да разкажем легендата за Кубрат и снопа пръчки. Като този слоган мисля е доста удачен за случая, понеже става въпрос за единството между България и ЕС“, добави той.
Авторът на логото за кампанията за еврото у нас не съди тези, които желаят запазването на българския лев.
„Честно казано, разбирам защо на някой би му бил мил българският лев. Това е нормално. Но има хора, които са финансисти от Министерството на финансите, от Народното събрание, които би трябвало да знаят кое е добре за нашата икономика. Ние трябва да им се доверим“, коментира той.
Логото и слоганът на Георги Георгиев преборват проектите на други над 20 кандидати в конкурса на Министерство на финансите.