24-годишен преподавател в пловдивската математическа гимназия спечели конкурса за изработване на лого и слоган на кампанията за присъединяване на България към еврозоната.

Георги Георгиев е изцяло отдаден на графичния дизайн. Завършил е Художествената академия и не за първи път печели конкурси. Логото за кампанията за еврозоната му хрумва спонтанно.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: bTV

„Това беше първата идея, която ми дойде. Процесът винаги е различен. Понякога ровиш, ровиш, ровиш и накрая стигаш до нещо. В този случай беше първото нещо, което ми дойде, така че процесът беше доста гладък и последователен“, обясни той.

Снимка: bTV

Проектът на Георги комбинира еврото и българския трибагреник, така че да изграждат едно единно цяло. Вдъхновила го легендата за българския владетел Кубрат.

„Самото лого и слоганът казват едно и също нещо по малко по-различен начин. Като трибагреникът замести двете линии в знака за еврото, той става единен с него, но не му пречи. И това е символа един вид на единството на еврозоната и България“, обясни Георги Георгиев.

Снимка: bTV

Слоганът е – „Единството е сила“.

„Най-краткият начин да разкажем легендата за Кубрат и снопа пръчки. Като този слоган мисля е доста удачен за случая, понеже става въпрос за единството между България и ЕС“, добави той.

Снимка: bTV

Авторът на логото за кампанията за еврото у нас не съди тези, които желаят запазването на  българския лев.

„Честно казано, разбирам защо на някой би му бил мил българският лев. Това е нормално. Но има хора, които са финансисти от Министерството на финансите, от Народното събрание, които би трябвало да знаят кое е добре за нашата икономика. Ние трябва да им се доверим“, коментира той.

Снимка: bTV

Логото и слоганът на Георги Георгиев преборват проектите на други над 20 кандидати в конкурса на Министерство на финансите.