Жители на село Чомаковци излязоха на протест. Недоволството на хората е провокирано от това, че заради изграждането на нов мост хората от населеното място трябва да се предвижват до Червен бряг по в пъти по-дълъг маршрут от обичайния.

В общината повече от месец е в сила частично бедствено положение заради транспортния хаос. 

Снимка: btvnovinite.bg

Преди по моста в Чомаковци, който е над река Искър, е минавал сериозен републикански трафик. След началото на ремонта движението се пренасочва през моста в село Горник, който обаче поддава заради интензивното движение и в момента преминаването през него е възпрепятствано. И така засегнати остават 7 хиляди души от шест населени места, сред тях деца и възрастни, имащи нужда от лекарства.

Жителите на Чомаковци настояват за изграждането на временен мост, който да реши проблемите им.

„Единственото разумно решение на проблема е да бъде построен временен мост в района на река Искър. Досега са идвали две групи експерти, които са оглеждали реката и са установили, че единственото подходящо място между Чомаковци и Горник, където са двата моста, е мястото на 100 метра от нас, на река Искър. Фрапиращото е в това, че държавата има възможност да го направи. По наша информация в АПИ има шест такива моста, единият от които може да бъде поставен тук, стига да има политическа воля и чуваемост”, обясни в ефира на „Тази сутрин” Петър Петров от инициативния комитет, който се занимава с въпроса.

Според местните от АПИ не са си свършили работата като не са гарантирали алтернативен маршрут след началото на ремонта. Освен това, по думите на хората, мостът е трябвало да бъде готов до края на годината – така им било казано. Сега обаче се оказва, че съоръжението ще може да се използва през юли догодина.

„Проблемът не е това съоръжение. По това съоръжение започна да се работи пролетта на тази година. Има обходни маршрути, ние смятаме, че село Горник може да проведе трафик. Сега не знам защо този стълб загуби устойчивост, най-вероятно не е спазено ограничението, което той имаше – да не се движат автомобили над 5 тона”, обясни инж. Ивайло Денчев, директор на ОПУ – Плевен.

По думите му контролът върху спазването на ограниченията за движение през Горник трябва да се осъществява от полицията.