Две години след обещанието за ремонт на релсите на бул. "Александър Стамболийски" в София ремонтните дейности все още не са започнали. Хората в района се оплакват от непрестанен шум и се притесняват, че може да се стигне до инциденти.

През 2022 г. тогавашният заместник-кмет по строителство обеща, че ремонтът ще започне през 2023 г.

„След две години и един месец се озоваваме в същата ситуация – в позиция на репортаж по повод на ескалиралия проблем с невъобразимия шум, който предизвикват трамваите в две посоки. През шест минути има трамваи, а на 7 и 11 юни имаше дерайлирали трамваи в тази проблемна отсечка“, коментира пред bTV Веселина Петкова.

“Аз лично се возя с трамвай номер 10 до работата си и без да преувеличавам - той се клати като влакче на ужасите. По този повод от две години водя контакт с общината“, допълни още тя.

Оттам ѝ казват, че е необходимо да се вземе решение на по-високо ниво – от столичния кмет Васил Терзиев и зам.-кмета по строителството.

 

Според Веселина Петкова трамвайните релси в района не са ремонтирани от 80-те години. Живеещите в района казват, че състоянието им е опасно.

„Няма никакъв шанс да отворим прозорците. Шансът да се спи на отворен прозорец е минимален, имайки предвид и че рано сутрин трамваите развиват по-висока скорост. Трасето е много разбито“, посочи местен жител.

„Към настоящия момент за участъка от бул. „Константин Величков“ до ул. „Западна“ има изготвен инвестиционен проект“, обясни инженер Емилиян Георгиев от дирекция „Обществено строителство“.

Той посочи и че има издадено разрешение за строеж, а към настоящия момент се провежда процедура по избор на изпълнител, съобразно технологичните изисквания, които са заложени в проекта, прогнозният срок е до 180 календарни дни.

Инж. Георгиев не се ангажира обаче с конкретен срок за започване на ремонта.

Последния ремонт на релсите е преди близо 30 години. Експолатационния живот на релсите е към края си, въпреки това от общината уверяват, че те са безопасни и правят всичко възможно да ги поддържат. А високите температури - като днешните, могат да доведат до отлепване на от релсите.