Коледа е след броени дни, а много от нас все още не са готови с подаръците за празника. Една от причините вероятно е надеждата, че големите търговски центрове ще отварят врати на 21 декември, което няма да се случи.

Онлайн пазаруването затрудни куриерските фирми, които не могат да смогнат с поръчките и доставките. Пред офисите им се извиха огромни опашки.

Данните на най-голямата логистична компания в България показва ръст на пратките от близо 37% за периода 15 ноември – 15 декември тази година спрямо миналата.

Какво купуваме онлайн? В периода на изолацията най-често сме поръчвали стоки за дома, IT оборудване, хлебопекарни, фитнес уреди и играчки.

При детските стоки има ръст над 40% в продажбите, при фитнес уредите и екипировката – над 100%, при игри и гейминг аксесоари – над 100%, при печатен хардуер – над 60%, за смарт технологиите ръстът е над 80%, при лаптопите – над 70%, а при играчките – над 90%.

„Много от търговците, които не бяха инвестирали в онлайн магазин се обърнаха към онлайн търговията. Все пак локдауна се отрази добре и така онлайн търговията стана един от най-популярните методи за пазаруване и у нас“, заяви Стефан Коларов, оперативен директор на един от най-големите електронни магазини у нас.

Един от големите проблеми при пазаруването преди празниците е дали подаръците ще дойдат преди Коледа. „Има риск някои подаръци да дойдат след празниците, защото онлайн индустрията тази година се среща с един феномен, а именно – когато има свръхпоръчки, доставките се бавят“, пояснява Богомил Николов, председател на „Активни потребители“.

Експертите казват, че куриерските фирми у нас определено са затруднени.

От друга страна Богомил Николов казва, че един от плюсовете за българските потребители е това, че масово се плаща с наложен платеж. „Тази особеност води до по-бързи доставки. Едно е когато търговецът си е получил вече парите, той може по-лежерно да ви обслужи, а друго е ако очаква да вземе парите си. Този феномен е в наш плюс“, казва Николов.

Експертите съветват ако попаднем на нелоялен търговец онлайн да върнем поръчаната стока в рамките на 14 дни. Те казва ние да търсим това, което ни трябва, а не да чакаме да ни бъде предложено от търговец, защото тогава сме уязвими към измами.

Друг ценен съвет е преди празниците да поръчваме подаръци до офис на куриерска фирма, а не до адрес. По-вероятно е да успеем да си вземем поръчката след чакане на опашка, отколкото тя да дойде навреме на домашния ни адрес.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement