IT специалистът Ясен Танев обобщи и анализира данни за bTV за това какво правим в глобалната мрежа през последната седмица, докато спазваме правилата да си стоим у дома.
На първо място хората най–много са потребявали новини. Новинарските сайтове са най-посещаваните по време на извънредното положение.
В челната петица застава и гледането на филми.
Също така и обучението, което не е изненада, предвид факта, че в момента и средното, и висшето образование са онлайн.
Почти към края на най-посещаваните онлайн места са социалните мрежи, директните продажби между потребителите, както и интернет покупките.
Като отделено времетраене обаче се получава разместване. Най-много време прекарваме в социалните мрежи, за да компенсираме социалната изолация.
Новинарските сайтове, които бяха на първо място като популярна категория, задържат средно вниманието ни между 3-4 минути.
По-нагоре в класацията е и така нареченият „стрийминг“, предаване на живо и сайтовете, които са в помощ на онлайн обучението.
Според Ясен Танев данните показват, че търсим целенасочено и успешно използваме резлутатите, а не се лутаме в глобалната мрежа.