Стотици компании и у нас избраха работата от вкъщи, за да не спират дейност по време на пандемията. Един от секторите, в които формулата "Хоум офис" се оказва приложима са информационните технологии.
Кафе, глътка въздух на терасата и пренареждане на задачите. Така започва денят за Павел Дончев - управител на IT компания във Велико Търново.
"Понякога се случва да започна в 4 часа сутринта, понякога си поспивам повече", споделя Павел Дончев.
Той е управител на компания с десет служители. Признава, че липсата на комуникация "лице в лице" е най- големият недостатък на работата от вкъщи.
"Дори да разбереш, че някой има нужда от помощ е много по- лесно, когато си в офиса и го виждаш как реагира, как работи, отколкото, когато той е вкъщи и ти си вкъщи“, посочва Павел.
Заради партньори в различна часова зона, понякога се налага и работното време да е гъвкаво. Признава обаче, че водещи са резултатите, а не обемът работа.
Пренасянето на офиса вкъщи и присъствието на семейството е поставило отпечатък върху протокола – нещата вече не са толкова официални.
Компанията на Павел е в "Хоум офис" режим от октомври миналата година. Но вече търсят варианти с премерен риск за връщане към нормалност.