Заради въведените и удължени противоепидемични мерки с цел ограничаването на разпространението на COVID-19, дните до 12 април 2020 г. ще бъдат неприсъствени в училище.
Стана ясно, че обучението на учениците ще продължи дистанционно – в електронен вариант онлайн.
В III „а“ клас в 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ по математика се учи деление с опашка.
Тази седмица освен преговарянето на вече изучения материал, започна и преподаването на нови знания онлайн. Всяко училище и всеки преподавател ще изготви схема за да навакса пропуснатите учебни дни.
Началният учител Вяра Петрова обясни, че е направила споделен файл в „Гугъл диск“, който използва за дъска. По този начин учениците виждат през цялото време какво пише преподавателят.
По преметите, за които онлайн обучението не е ефективно, учениците ще трябва да разработват различни проекти.
„Има различни сценарии, които сме разработили в зависимост от това, кога се възстанови учебният процес. За нас е важно учебният процес да въври в съзвучие с предвиденото по учебна програма“, подчерта Евгения Костадинова от Дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“.
Така например остава въпросът как се следи за правопис при най-малките, когато домашните се пишат на компютър с наличието на автокоректор?
Според Вяра Петрова коректорът е факт, но от нейна гледна точка той е бонус към децата, тъй като показва как правилно се изписва думата.
„Понеже е различна от обичайната обстановка - това прави впечатление и те запомнят правилния правопис“, допълва учителят.
Ако учениците от I до IV и в XII клас се върнат на училище на 13-ти април, ще имат месец и половина, за да наваксат целия изпуснат материал и да им бъде оформен успехът.
Големият въпрос е какво ще се случи, ако неочакваната ваканция бъде удължена след това.
Сузана Маданска е ученичка в XII клас от село Чепинци, Община Рудозем, казва, че понякога среща трудности с онлайн обучението.
Те са свързани с предаването на домашните в срок, тъй като понякога технически е по-трудно набирането, има проблем с интернет връзката заради претоварване.
„Опитваме се максимално положително, без много стрес, осъзнаване и приемане най-вече“, разказва Сузана.
Сузана и нейният клас не се притесняват за абитуриенския бал. В края на минала година решават да го отменят. Вместо това били на ексурзия в Италия.