„Дойче банк“ ни предоставя 70 модернизирани пътнически вагона на преференциални цени. България е пред финализиране на сделка за закупуването им. Те са изключително модерни за страната ни и ще бъдат купени на достъпни цени“. Това каза в предаването „Лице в лице“ по bTV транспортният министър Георги Гвоздейков.

„Най-бързото решение бе да осигурим от някъде подвижен състав, който е наличен в държавите, които оперират с такъв, дори втора употреба, но на качествено ниво. Не защото нямаме пари, а защото чисто технологично няма как да предоставим толко бързо даден влак“, заяви той.

Гвоздейков уточни, че това ще е най-доброто, което може да се случи веднага.

„Това е сериозен успех, защото българското общество ще има възможност да използва една много по-качествена услуга отколкото в момента. С тези 70 вагона 20% на подвижния състав на БДЖ ще е подновен“, каза министърът.

Какви ще са новите композиции отвътре?

„Ще има специализирани бистра, вагон ресторанти, вагоните са тип отворено пространство, като в самолет - няма купета. С климатизация, с модерни тоалетни, с отопление, с контакти за зареждане на телефон и лаптопа. Самата конструкция на вагона е много съвременна и модерна и самата возия ще бъде на нивото, каквото е в момента в Германия, защото тези вагони са оперирали там преди Нова година“, уточни Гвоздейков.

Той обясни, че техниката е поддържана спрямо немски и европейски изисквания, без компромиси.

„Това, което получаваме, е с класи над това, с което разполагаме. Взимаме ги веднага, без да чакаме години. В края на следващата седмица заминава екип, който ще направи последен оглед и избор, и до средата на февруари сделката ще бъде финализирана и трябва да осигурим транспорта от Германия до България. Надявам се пролетта да имаме нещо значително по-ново и модерно“, каза още транспортният министър.

Идеята е тези композиции да оперират по дългите линии - София-Бургас, София-Варна, тъй като там искаме да намалим като време на пътуването. Стандартът им е до 200 км/ч, а при нас сега стандартът е до 160 км/ч. Целта е влакът да стига по-рано от автобуса, на по-ниска цена от автобуса, добави Гвоздейков.