Въпреки преднината, която социологическите проучвания даваха на БСП в началото на месец май, на финалната права ГЕРБ ги изпреварват.
Това заявиха в предаването „Лице в лице” Боряна Димитрова от „Алфа Рисърч”, Андрей Райчев от „Галъп” и Димитър Ганев от „Тренд”. В навечерието на евроизборите, социолозите коментираха последните нагласи в обществото.
„След началото на кампанията – БСП съсредоточи цялата си енергия върху тезата за предсрочните избори. Тази теза има поддръжници, но не и широка обществена подкрепа – тя мобилизира твърдите симпатизанти, но не се радва на широка обществена подкрепа ”, заяви Боряна Димитрова.
Социологът от „Алфа Рисърч” добави, че ГЕРБ е увеличила преднината, защото премиерът Бойко Борисов се е заел лично с кампанията. „Лично се ангажира, последните дни е много активен. Класическа кампания на успехите – отива, открива, вижда и мобилизация анти БСП”, допълни Димитрова.
„Освен Борисов, един незабележим Цветанов, но съдейки по неговата активност във „Фейсбук” – беше всеки ден на поне няколко срещи. Изборите за Европейски парламент са изборите на твърдите ядра, на организациите. Има технологично объркване на част от симпатизантите на левицата – това, че АБВ се явява с името „Коалиция за България”, старото име на БСП, ги обърква. Това е 15-годишна инерция, която не трябва да се подценява”, допълни Димитър Ганев.
Андрей Райчев от „Галъп” заяви, че според тяхното проучване все още водят БСП. „Като гледах данните от „птичи поглед”, голямата разлика е „Коалиция за България”. При данните на „Галъп” те почти не се появяват, докато другите социологически агенции им дават около 3%”, посочи Райчев и обясни, че неизвестният фактор в кампанията е премиерът Борисов, защото активността му през последната седмица може да окаже влияние.
Боряна Димитрова каза още, че три партии със сигурност ще изпратят представители в Европейския парламент – ГЕРБ, БСП и ДПС. „На една писта играят ВМРО, която единствена от Обединените патриоти успя да консолидира вота на останалите две партии, но през последния месец на терена се появи ВОЛЯ – със силна и агресивна кампания”, добави социологът от „Алфа Рисърч”.
Още от анализа на социолозите може да видите във видеото!