Да се прогнозира кой ще бъде победител в битката между БСП и ГЕРБ на предстоящите евроизбори е невъзможно с методите на социологията. Разликата между двете противостоящи си партии е 1,3 % в полза на ГЕРБ, или в границите на т.нар. стохастична грешка. Това обявиха от агенция „Медиана”.

Агенцията е провела изследване за електоралните нагласи  в периода  17-21 май, анектирани са 1008 души. Изследването е представително за страната и е реализирано със собствени средства.

Резултатите от допитването на „Медиана” показват, че засега три партии могат да бъдат сигурни, че ще излъчат представители в Европарламента – БСП, ГЕРБ и ДПС.  Още две партии са близо до изборната бариера (5,89 %) – ВМРО и „Воля”. Следват ги „Коалиция за България“ (3,6%), Атака (3,5%), „Патриоти за Валери Симеонов“ и „Демократична България (с по 2,6%).

Освен малката разлика изследването регистрира пълно включване на всички „тайни“ механизми за въздействие върху избирателите – купуване на гласове, принуден, корпоративен вот, уточняват от „Медиана”. Около една четвърт от избирателите (22 %) съобщават, че в тяхното населено място функционират системи за купуване на гласове или принуда върху избирателите.  Всеки осми избирател (12 %) споделя, че той лично е бил обект на такова въздействие (предложение за пари или принуда).

Една значителна част от избирателите (14 %) са склонни да откликнат на „пазарното“ търсене и да продадат своя глас за 50 лв.