„Предстоят разговори с „Демократична България“ и „Продължаваме промяната“ за местните избори. За нас е важно да се разберем за приоритети, а кандидатът за кмет да може да бие ГЕРБ на първи тур“.

Това заяви в предаването „Лице в лице“ независимият общински съветник в Столичния общински съвет Борис Бонев.

„Днес стана ясно, че загубените 10 млн. лева за ремонт на Борисовата градина ще бъдат пренасочени за ремонти на междублоковите пространства само в райони, управлявани от кметове на ГЕРБ“, обясни Бонев.

Ремонти на ремонтите на жълтите павета

„Отговорността за резултатите е в управляващата коалиция. Работата на опозицията е не само да критикува, но и да дава предложения. Още през 2020 година изпратихме 20 страници техническо становище до прокуратурата, в което предупреждаваме, че ако се изпълни проекта, ще се стигне до криво наредени павета“, коментира независимият общински съветник.

„Във вашето студио Георги Георгиев вдигнал бил жълт картон на ръководството на ЦГМ, което сами са избрали. Ето как изглежда жълтият картон на г-н Георгиев – като това криво наредено жълто паве. На местните избори аз съм сигурен, че софиянци ще вдигнат червен картон на това управление“, допълни Борис Бонев.

Борис Бонев от „Спаси София“, гост в „Лице в лице“
Снимка: Редакторски екип

Според него трябва да се изготви черен списък на фирмите, които строят некачествено и уточни, че това е позволено по европейското законодателство.

Билетната политика

„От „Спаси София“ се борихме цената на годишната карта да остане 365 лева, учениците и студентите да имат годишна карта, която да е на цена за 10-месечна, да се създаде „младежка карта“, както и билети за време, които да позволят смяна на превозни средства“.

Според него информационна кампания за тарифната политика не е имало:

„Една брошура дори няма – разбирате ли? Има 50 пункта в цяла София, в които евентуално някой може да каже. Само с Фейсбук не става“.

„Повечето хора разбраха, че има нова билетна система на 1 януари, когато се качиха в автобуса. Георги Георгиев и ГЕРБ избраха ръководството на Центъра за градска мобилност. Не е сериозно да бягат от отговорност. Кметът Фандъкова един пост няма по този въпрос във Фейсбук“, добави той.

Бонев уточни, че никога не е обсъждал глоби, ако карта не бъде валидирана.

„Валидацията и до момента е задължителна. Това никой не си го спомня. Преди е имало и глоба в София. Това не е защото някой иска да тормози хората, а защото се събира информация, която да се използва за подобряване на градския транспорт. Втората причина е за застраховка на пътниците, ако има инцидент“, посочи общинският съветник.

„Картата за една линия оказа негативен финансов ефект върху градския транспорт. Всеки един град, който цели повече хора да използват градския транспорт, насърчава закупуване на карти на всички линии“, обясни Бонев.