Голямо недомислие е идеята застраховката „Гражданска отговорност” ”да е едновременно на водача и на автомобила, коментира финансистът Владислав Панев в предаването „Лице в лице” по bTV.

„Практиката, която трябва да въведем, е застраховката да си върви с водача на автомобила. Иначе какво се получава – вършите сериозно нарушение на пътя, цената на застраховката скача 4 пъти и тогава вашият автомобил става със стойност 0 лева. Ако искате да го подадете, той вече има тежест на застраховката „Гражданска отговорност” за следващите няколко години.

Това трябва да бъде преодоляно при приемането на промените. Това е подсигуряване от страна на застрахователите – ако човекът е изряден, те вземат автомобила, а ако автомобила е изряден – вземат човека като база”, обясни Владислав Панев.

По думите му обаче „бонус-малус” е крачка в правилната посока, има предимства – бърка се сериозно в джоба, а това изключително много повишава отговорността на водачите напътя.

„Ако карата кола с 200 км в час на магистралата, това означава 200 лв. отгоре за „Гражданска отговорност” за 5 години напред. Личната отговорност ще доведе до много по-малко произшествия на пътя и до много повече култура на шофиране. Войната по пътищата може да бъде преодоляна. Това че през последните години за „бонус-малус” само се говори, а не се въвежда, ни коства стотици човешки животи – по вина на администрацията и КАТ, които не се вързаха навреме”, отбеляза още финансистът Владислав Панев.

По думите му застрахователите са свързани вече с КАТ, така че няма да отнеме много време да се въведе новата наредба за Бонус Малус.

 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement