Голямо недомислие е идеята застраховката „Гражданска отговорност” ”да е едновременно на водача и на автомобила, коментира финансистът Владислав Панев в предаването „Лице в лице” по bTV.
„Практиката, която трябва да въведем, е застраховката да си върви с водача на автомобила. Иначе какво се получава – вършите сериозно нарушение на пътя, цената на застраховката скача 4 пъти и тогава вашият автомобил става със стойност 0 лева. Ако искате да го подадете, той вече има тежест на застраховката „Гражданска отговорност” за следващите няколко години.
Това трябва да бъде преодоляно при приемането на промените. Това е подсигуряване от страна на застрахователите – ако човекът е изряден, те вземат автомобила, а ако автомобила е изряден – вземат човека като база”, обясни Владислав Панев.
По думите му обаче „бонус-малус” е крачка в правилната посока, има предимства – бърка се сериозно в джоба, а това изключително много повишава отговорността на водачите напътя.
„Ако карата кола с 200 км в час на магистралата, това означава 200 лв. отгоре за „Гражданска отговорност” за 5 години напред. Личната отговорност ще доведе до много по-малко произшествия на пътя и до много повече култура на шофиране. Войната по пътищата може да бъде преодоляна. Това че през последните години за „бонус-малус” само се говори, а не се въвежда, ни коства стотици човешки животи – по вина на администрацията и КАТ, които не се вързаха навреме”, отбеляза още финансистът Владислав Панев.
По думите му застрахователите са свързани вече с КАТ, така че няма да отнеме много време да се въведе новата наредба за Бонус Малус.