Медиите са технологиите, колкото по-развита е една технология, толкова по-развито е образованието в обществото, съответно – толкова повече се развиват медиите, това върви в общ пакет.

Снимка: bTV

Това каза директорът на „Новини, актуални предавания и спорт" в bTV по повод новото мултифункционално студио на bTV Media Group.

„За да продължиш да се развиваш, ти трябва да се доближиш до сърцата и съзнанията на хората, да говориш с изразните средства, които те вече имат и да говориш на езика, на който те вече говорят. Давам пример от зората на съвременната телевизия – първите репортажи от войната във Виетнам през 60-те години се снимат на кинолента, която трябва да бъде обработена с химикали и специално студио. Докато зрителят види репортажа минават дни, това е немислимо сега. Днес говорим за супер бързи темпове на работа”, обясни Петков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: bTV

Директорът на „Новини, актуални предавания и спорт” сподели, че не си спомня първия момент, в който е влязъл в студио, но помни първия ефир на bTV Новините преди 19 години. „Как всички колеги, включително и аз, бяхме пред един телевизор и гледахме с огромно притеснение да не стане гаф. Същото беше и сега”, заяви той.

Венелин Петков разказа, че проектът за студиото е бил мащабен и дългосрочен, защото се очаква то да бъде използвано години напред. Това е и причината да бъдат потърсени най-добрите дизайнери в бранша.

За новото студио на bTV Новините се погрижиха от „Вийч и Вийч”. „Стюърт Вийч е главният творчески директор, Маша Вийч е негова съпруга, партньор и архитект в този дизайнерски проект. Те са много особена компания, която се гордее със своя специфичен подход за изграждане на пространства и телевизионни студия”, каза Петков.

Снимка: bTV

Директорът на „Новини, актуални предавания и спорт” в bTV заяви, че „Вийч и Вийч” са проектирали още студията на „Ал Джазира” и австрийската национална телевизия ORF, а портфолиото им от проекти е огромно. „Ключовото при тях е съчетанието на архитектурата и вътрешния дизайн”, допълни той.

Снимка: btvnovinite.bg

Венелин Петков коментира сблъсъка между истинската и псевдожурналистиката. По думите му, причина за това е развитието на технологиите.

„Ние не просто трябва да намерим една информация, която може да излезе отвсякъде, ние трябва да потвърдим нейната автентичност. Ние трябва да потвърдим, че източникът, който е предоставил тази информация, наистина е снимал в Хасково, а не в Хонг-Конг. Потвърждаването на информацията от няколко независими източника – това е ключът. Понякога това забавя скоростта на представяне на информацията, но е ключово ‘‘, допълни Петков.