Созопол – морското кътче , богато на история, гледки и спомени. Мястото, което беше малък град, и където рокендролът беше млад. Курортът, който се разрасна на всички посоки, и където преди седмица кметът плува в морето, за да докаже пред туристите, че водата е чиста. И заедно с хотелиери сред вълните призова за летовници в подкрепа на българското Черноморие.
В Созопол обаче от години всеки посетител има основна, неизменна грижа – къде, как и за колко пари да паркира колата си, така че да я завари на място.
Има ли привилегии за общински служители
Знак за забранено паркиране в Созопол предизвика оплаквания от дискриминация. Той предупреждава за вдигане на автомобили, но изключва живущите на улицата.
Така те спират безплатно там, но навсякъде другаде в Созопол през лятото местните трябва да си плащат, за да паркират. Оказа се, че в блока зад знака живеят хора на високи позиции в община Созопол. А единият от тях ръководи и отговаря за паркирането в града.
Става дума за началника на отдел „Туризъм, транспорт и стопански дейности“ към общината Даниела Стоянова.
Това поставя въпроса не е ли това злоупотреба със служебна власт.
Намираме дамата началник пред кабинета ѝ питаме кой е решил да освободи живущите от такси с този знак. Твърди, че знакът е поставен миналата година, по настояване на живеещите в района и тя няма нищо общо с това решение. Препраща ни към кмета Тихомир Янакиев.
Кметът твърди, че става въпрос за терен, който е прилежаща собственост на блока. Запознати в града обаче твърдят, че блокът няма такава удобна за паркиране прилежаща част.
Янакиев изтъква, че в блока живеят предимно полицаи и военни и знакът е облекчение за тях. И добавя, че наличието на общинари там е случайност. А граждани питат защо всички останали жители на града нямат това облекчение.
Граждани се оплакват и от липса на инвалидни места за паркиране. Такива има само пред сградата на общината.
Има оплаквания и от знак за забранено паркиране, скрит в клони на дърво. След наше запитване клоните са почистен.
Какви са риходите на Созопол от паркиране
По думите на кмета на Созопол приходите от паркиране, откакто той е на власт, са се увеличили.
„Когато станах кмет, аз бях заварил паркингите на Созопол да се стопанисват под някаква форма на публично-частно партньорство от частна фирма. Едни момчета стояха, вдигаха едно въженце, парите се взимаха на ръка. Направихме това партньорство да отпадне и в момента паркингите са изцяло наши. 2019 г. от паркингите ние сме имали 16 000 лв. грубо, през 2022 г .имаме 1,120 млн. по дейност транспорт – от паркоместа, паркинги, репатриращия автомобил“, казва кметът.
Той изтъква, че трябва да изплаща и 22 млн. лв. кредит, изтеглен от предходното управление.
„По 2,1 млн. лв. на година е само главницата. Отделно 80 000 лв. на месец са лихвите. Всяка година само към банката ние трябва да плащаме близо 3 млн. лв. Това са собствени приходи, които ние трябва да изкараме от някъде и да ги дадем на банката“, уточнява Янакиев.
Погасяването на кредита и повишаването на приходите е важна работа, признават граждани. Спокойствието, редът и справедливостта сред жителите и гостите на града обаче - също. И запомнете – на общинските паркинги в центъра на Созопол цената за престой за денонощие е 15 лв. На тези в покрайнините – по 12 лв.. На синя зона край общината за 4 часа – по 2 лв. на час. При всички опити за паркиране другаде се препоръчва повишено внимание.
Гледайте повече във видеото!