„Все още няма проучвания за София, тъй като чакахме обявяването на кандидата на най-голямата политическа сила. Сега е моментът да се прави терен, когато кандидатите са ясни“, обясни в „120 минути“ социологът от „Маркет ЛИНКС“ Добромир Живков.

Снимка: bTV

„Ако трябва да очертаем нещо, което е валидно за цялата страната – интересът за тези избори е по-висок от този при последните парламентарни избори. Откроява се очакването, че този път на повече места кметските надпревари ще се решат на втори тур. Няма политическа сила, която да се откроява със значителна преднина, пред своите опоненти. Мога да очертая и още една тенденция. Общинските съвети не просто ще бъдат фрагментирани, но това ще е по начин, пред който бе изправено и Народното събрание. Трябва да търсят мнозинства“, коментира социологът от „Алфа Рисърч“ Геновева Петрова.

Кандидатите за София

„ГЕРБ не иска да даде кметското място в София без бой. Антон Хекимян е популярно лице сред сегмент от хората, който изобщо не е малък. В София той може да изиграе много важна роля в разпределението на силите. Това е добър тактически и стратегически ход, когато изглеждаше, че няма добра кандидатура, която ГЕРБ да извади. Предстои да видим дали ще печелившо“, посочи Добромир Живков.

Снимка: bTV

„Гледайки най-вече София, политическото отстъпва. Ако погледнем кандидатурата на Васил Терзиев, можем да си зададем въпроса дали бизнесът не надделя над политическото? Ако погледнем кандидатурата на Антон Хекимян, можем да си зададем въпроса дали политическото не се крие зад този кандидат? Влизат в кандидатури, които са извън политическото. Кандидатурата на Ваня Григорова прескача от синдикалното в политическото. Политическото се превръща в река, всеки се качва в лодка с надежда да го изведе в по-голям океан. Струва ми се, че това е крачка назад в това, което политическите сили трябва да предлагат като продукт на гражданите“, каза още той.

Според него кандидатите все още не са представили програмите си за управление, приоритетите си и ангажиментите.

„Това прилича малко на покер. Кампанията не е едноизмерна. Няма един въпрос „за и против“. Тя е поне триизмерна. Първото измерение е имиджовото, което се отнася до популярността и авторитета на кандидатите. За мен е важно, че печеливши биха били кандидатите с публичен авторитет. Популярността не е достатъчна. Вторият елемент, който е много важен, това е компетентността. Всички кандидати във всички общини трябва да убедят кандидатите в своята компетентност. Третият елемент е политическото позициониране, което може да помогне много, но може да разколебае подкрепата“, допълни Геновева Петрова.

Тя открои, че има кандидати, които не са съвсем приемливи за симпатизантите на партиите, от които са издигнати.

Снимка: bTV

„Това може да се твърди за кандидатите на водещите партии в София. Аз съм съгласна с това, което каза Добромир, че Антон Хекимян е популярен и може да привлече симпатизанти, но не знаем дали твърдите симпатизанти на ГЕРБ са съгласни с тази кандидатура. Подобна е ситуацията при „Продължаваме промяната - Демократична България“, където кандидатурата на Васил Терзиев съвсем не се приема еднозначно от собствените им избиратели или от избирателите, които се идентифицират като „десни“, обясни социологът от „Алфа Рисърч“.

„Кандидатурите на Ваня Григорова и Вили Лилков са с потенциал, който не трябва да бъде пренебрегван. Не бих заложила кои двама от четиримата основни кандидати биха стигнали до балотаж. Двойката, която ще иде на балотаж, е въпрос на развитие на кампанията. А избирателите на двамата отпаднали ще са изключително важи за втория тур“, каза още тя.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement