Българин разработи проект, който може да промени бъдещето на банковите услуги. Идеята вече е регистрирана в Патентното ведомство.
Вероятно се е налагало да губите излишно време в някой банков клон, дори за най-елементарната услуга. Понякога касиерките очакват да сме съпричастни към извинения от типа: „Днес системата ни нещо е бавна”. Или да ви трябват пари в брой, а на банкомата да свети официално-деловия надпис: „Устройството не работи”.
Калин Кузманов е измислил начин всичко това да се промени с помощта на съвременните технологии за визуализация: в близко бъдеще с личната си карта ще имате достъп до така наречената „Дигитална стая за банково обслужване”.
Идеята на Калин е клиентът сам да извърши необходимите услуги, без да ангажира за тях банков служител.
Системата, използваща изкуствен интелект, ще го предпазва от грешки и ще осигурява висока степен на сигурност и конфиденциалност.
„Плюсовете на тази стая са, че влизаш и виждаш всичките си сметки на един екран. Няма да чакаш, няма да се бавиш, няма да питаш: „Има ли свободно място за мен или не?”, обяснява Калин Кузманов.
Българска банка вече е проявила интерес към патентования проект на Калин Кузманов за дигитална стая.
Възможно е до края на годината да се появи действащ прототип в централен банков клон.
Същата технология може да бъде използвана и за обучение в детски градини, училища и университети.