На 21 април Google промени драстично алгоритъма, по който класира сайтовете при търсене по определена дума или изрази. От компанията заявиха, че сайтовете, които нямат мобилна версия или имат, но тя не е удобна за използване, ще бъдат класирани много по-надолу. Търсачката вече предпочита сайтове, които изглеждат добре на малки екрани, използват големи букви и разделят бутоните/линковете на достатъчно голямо разстояние, за да не стават грешки при натискане с пръст.
Този процес бе наречен шеговито Mobilegeddon (игра на думи с Армагедон) и доклад на Adobe Systems показва, че щетите за „немобилните” сайтове са значителни. Трафикът към тях, идващ от търсения през мобилни устройства, е намалял с 12% през последните два месеца. Това е важно, защото по последни данни повечето търсения вече се правят през телефони, а не през настолни компютри.
Очаква се Google да отчете големи печалби, защото сайтовете, губещи трафик, започват все по-често да плащат (16% ръст) за по-добро класиране в търсачката.
От друга страна, през второто тримесечие се забелязва голям ръст (с 44%) на кликанията върху платени класирания от телефони в сравнение със същия период на миналата година.
Анализаторите препоръчват сайтовете да инвестират в редизайн, защото вложените пари се възвръщат под формата на повече посещения.