Ресторантьор направи (малко, но пък неочаквани) пари, купувайки собствените си пици чрез приложение за доставки на храна. Собственикът на пицария в САЩ открил, че приложението DoorDash продава храната му по-евтино от него въпреки че му плаща пълна цена за поръчки.

Куриозният случай всъщност показва някои от слабостите на платформите за доставка, популярни в цял свят.

Експертът Ранджан Рой блогва за анонимния ресторантьор, който му е приятел. Той разказва, че за първи път е чул за ситуацията през март 2019 г., когато неговият приятел започнал да получава оплаквания за доставки, въпреки че търговските му обекти не са доставяли.

В този момент той открил, че е добавен към DoorDash и забелязва, че има „дъмпинг“ на една от премиум пиците си.

За нея той таксува 24 долара, но била рекламирана за 16 долара в платформата. Когато тайно си поръчва пица DoorDash, приложението платило на ресторанта му истинската цена – 24 долара, а на клиента таксувало 16 долара, пише Би Би Си.

Той поръчва 10 пици, плаща 160 долара и ги достави в къщата на приятеля си.Тогава на ресторанта са платени 240 долара за поръчката от DoorDash. По-късно прави още няколко мними "поръчки" с все по-малко допълнения върху пицата с цел да повиши допълнително печалбата си.

Собственикът на пицарията не е искал заведението му да бъде пуснато в приложението. По-късно тайната е разгадана – „вратичката“ е част от проверка за измерване на потребителското търсене. Идеята била с добрите данни от изпълнените (не просто без пари, а направо на загуба) поръчки DoorDash да предложат на заведението договор.

Рой коментира, че двамата със собственика били най-изненадани от това, че никой не забелязал злоупотребата им с платформата.

Според експерта това е типично доказателство, че повечето външни фирми за доставка въобще не се опитват да подобрят организацията си на работа и всъщност оцеляват само и единствено чрез привлечени рискови капитали от инвеститори.