Оскарите трябва да внимават тази година, защото са изправени пред сериозен враг в борбата за рейтинг. Кино наградите ще бъдат връчени на 12 март, а същата вечер ще бъде излъчен последният епизод на хитовия сериал на НВО „Последните оцелели“.

Докато компанията отстъпи пред „Супер боул“ и премести обичайния си ден за премиери, от НВО решиха, че няма да направят това за Оскарите.

Възможно ли е хитовият сериал да задмине най-важните кино награди за сезона? Нека погледнем цифрите.

През последните години наградите „Оскар“ имат сериозен проблем – рейтингът им пада постепенно. Миналата година събитието привлече средно 15,4 милиона зрители пред екраните или 56% повече от предишната година по време на пандемията. Въпреки това числата са вторите най-ниски в историята на наградите.

С номинирането на блокбъстър ленти като „Топ гън: Маверик“, „Аватар: Природата на водата“ и „Еливис“ от кино Академията се надяват, че ще привлекат повече зрители пред екраните, които обикновено не биха гледали церемонията.

До момента най-високият рейтинг за Оскарите е бил през 1997 г. Тогава 55,3 милиона души по цял свят гледат как „Титаник“ на Джеймс Камерън доминира в наградените филми. От друга страна тази година за първи път сред номинираните има два блокбъстъра с над 1 млрд. приходи глобално – „Аватар“ на Камерън и „Топ гън: Маверик“.

При музикалните награди „Грами“ тази година се наблюдава увеличаване на зрителите с 30% и ако Оскарите имат същия късмет, на 12 март приблизително 20 милиона души ще гледат церемонията.

В същото време „Последните оцелели“ на НВО са абсолютен телевизионен блокбъстър. С всяка следваща серия, рейтингът на сериала се увеличава.

Четвъртият епизод на сериала прикова 7,5 милиона зрители пред екраните и стрийминг платформата на НВО – 17% повече от предишната трета серия и колосалните 60% повече от дебютния епизод през януари.

Ако „Последните оцелели“ продължат с този растеж, Оскарите може да имат сериозен проблем. В същото време най-гледаният сериал на НВО е финалната серия на „Игра на тронове“ през 2019 г., когато привлече 19,3 милиона зрители – постижение, което костваше на сериала девет години и което изглежда нереалистично за едва първия сезон на „Последните оцелели“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement