През късното лято на 2014 г. никой от нас не можеше да отвори социалните си мрежи без да види поне едно видео, на което приятел или известна личност се залива с кофа ледена вода.

Предизвикателството с ледената кофа беше започнато с цел дарение на средства за проучването и лечението на атрофичната латерална склероза. Заболяването, познато още като болестта на Лу Гериг, е прогресивно неврологично състояние, при което се увреждат нервните клетки в мозъка и гръбнака. Това води до загуба на двигателни функции и в крайна сметка на смърт.

Оказва се, че безобидното предизвикателство е успяло да събере над 115 милиона долара, а с тях е финансирано проучването на ново и много обещаващо лекарство за състоянието.

Снимка: Редакторски екип

Заливането с ледени кофи става толкова популярно, че редица знаменитости, сред които Бил Гейтс и Жабокът Кърмит се включват. Накрая на видеото всеки участник предизвиква свои приятели и ако те се включват, първият дарява пари на Асоциацията за проучване на атрофичната латерална склероза.

През последните години започна да става ясно точно колко пари  е събрало интернет предизвикателството. През 2019 г. асоциацията отчита, че приходите им са се увеличили с 20% повече от очакваното. От всички събрани пари, 2,2 млн. долара са използвани за разработка на ново лекарство, което е одобрено от Федералната лекарствена агенция на Съединените щати. Очаква се то значително да подобри живота на болните, тъй като значително забавя ефектите на болестта.

„Това е огромна победа за всички. Лекарството определено не е лек, но дава много надежда на хората, които са болни. Това показва силата на социалните мрежи и как можем да ги използваме за добро“, казва президентът на Асоциацията Каланет Балас.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement